۸ مهر ۱۳۹۷، ۸:۱۱
کد خبر: 83048773
T T
۰ نفر

اجاره بهاي مسكن در بجنورد تثبيت مي شود

۸ مهر ۱۳۹۷، ۸:۱۱
کد خبر: 83048773
اجاره بهاي مسكن در بجنورد تثبيت مي شود

بجنورد- ايرنا- رئيس مشاوران املاك بجنورد گفت: با توجه به اينكه فصل جابه جايي ها به پايان رسيده است به نظر مي رسد در نيمه دوم امسال شاهد تثبت قيمت ها در اجاره بهاي مسكن باشيم.

جليل محمدزاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به افزايش اجاره بهاي مسكن در نيمه نخست امسال اظهار داشت: مشاوران املاك بر اساس شيوه نامه فعاليت، حق ندارند قيمت اجاره بها را تعيين كنند و يا در معامله هاي مسكن، ارزيابي كارشناسي از قيمت ارائه دهند.
وي با بيان اينكه مشاوران املاك به هيچ عنوان نمي توانند ارزش ملك را تعيين كنند افزود: در معامله ها، حرف آخر را در تعيين اجاره بها و يا ارزش ملك، مالك مي زند و قانون هم در اين باره جايي براي دخالت مشاوران املاك نديده است.
محمدزاده گفت: در 6 ماه گذشته، اجاره بهاي مسكن در شهر بجنورد 20 تا 30 درصد افزايش يافته است البته ميزان افزايش اجاره بهاي مسكن در مناطق حاشيه اي شهر بيشتر بوده زيرا تقاضا ها در اين مناطق بيشتر است.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به افزايش قيمت ارز و قيمت مصالح ساختماني، قيمت مسكن هم بالا رفته و بسته به مناطق مختلف شهر، قيمت مسكن 30 درصد و حتي در مواردي تا 80 درصد افزايش يافته است.
رئيس مشاوران املاك بجنورد افزود: امسال افزايش قيمت مسكن در هسته مركزي شهر بجنورد بيشتر بوده است.
وي گفت: با توجه به اينكه بيشتر جابه جايي هاي مستاجران، در نيمه نخست سال است پيش بيني مي شود اجاره بهاي مسكن در نيمه دوم سال افزايشي نداشته باشد.
رئيس مشاوران املاك بجنورد افزود: امسال قراردادهاي اجاره مسكن بصورت تمديد بوده است و كمتر شاهد عقد قراردادهاهي جديد هسيم زيرا مستاجران ترجيح مي دهند با تمديد قرار داد اجاره بهاي كمتري به مشاوران املاك بپردازند و از هزينه هاي خود بكاهند.
بجنورد، مركز خراسان شمالي 210 هزار نفر جمعيت دارد.
7185/ 6042