۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۷
کد خبر: 83049857
T T
۰ نفر
تامين امنيت شغلي آتش نشانان ياسوج در اولويت قرار گيرد

ياسوج- ايرنا- شهردار ياسوج با بيان اينكه آتش نشانان در خط مقدم حفاظت از جان و امنيت مردم هستند گفت: بايد دغدغه هاي اين قشر از جمله تامين امنيت شغلي آنها در اولويت قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، نستهن مقدم روز يكشنبه در آيين پاسداشت روز آتش نشاني و ايمني افزود: آتش نشانان شهرهاي 17 گانه استان به صورت شركتي و قراردادي در حال فعاليت هستند كه براي تامين امنيت شغلي و ايجاد انگيزه در آتش نشانان بايد قرارداد آنها به پيماني تبديل شود.
وي با بيان اينكه تجهيزات، نيروي انساني را كارآمد تر مي كند اظهار داشت: بايد خود را براي هر گونه حادثه احتمالي آماده و ايستگاه هاي آتش نشاني را به تجهيزات روز مجهز كنيم تا شاهد حوادث حين انجام ماموريت براي آتش نشانان نباشيم.
مقدم ادامه داد: با توجه به رشد و توسعه شهرهاي استان و ايجاد ساختمانهاي بلند مرتبه دست كم مركز استان بايد به خودروي نردبان مجهز شود كه تحقق اين موضوع نيازمند اعتبار ويژه است.
شهردار ياسوج با تاكيد بر اينكه نيروي انساني مهمترين سرمايه هر سازماني است گفت: سازمان آتش نشاني بايد با ارايه آموزش به آتش نشانان ، مهارتها و آمادگي جسماني آنها را براي رويارويي با حوادث بالا ببرد.
مقدم يادآور شد: آتش نشانان به رغم مشكلات هيچ گاه در انجام ماموريتهايشان كوتاهي نكرده و گاهي با دستان خالي در عملياتها حضور داشته اند و در همين استان چندين مورد آتش نشاناني داشته ايم كه به دليل نداشتن امكانات و تجهيزات خود آسيب ديده اند تا از وقوع يك حادثه بزرگتر پيشگيري كنند.
در 6 ماهه نخست سال جاري ۸۶۰ مورد درخواست اعزام و عمليات آتش نشاني در كهگيلويه و بويراحمد ثبت شده است.
هم اينك ۵۳ نيرو در مجموعه آتش نشاني شهر ياسوج فعاليت دارند كه ۴۳ نفر از اين تعداد در زمره نيروهاي عملياتي هستند.
9868/1662