آتش نشانان یاسوج تجلیل شدند/ تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر رفع نیازها

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمدبا توجه به برخی محدودیت ها و کمبودها در زمینه تجهیزات و امکانات اتش نشانی در شهر یاسوج مرکز استان گفت: باید این مهم در دستور و اولویت برنامه های حوزه معاونت عمرانی و مدیریت شهری و شهرداری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی امروز شنبه در آیین تجلیل از آتش نشانان یاسوج تصریح کرد: در کمیته بحران و شورای برنامه‌ریزی استان نیازمندی‌ها بررسی و برای رفع آن‌ها کمک شود.

آتش نشانان یاسوج تجلیل شدند/ تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر رفع نیازها

یدالله رحمانی با اشاره به محدودیت اعتبارات عمرانی در کشور، افزود: تأکید اعتبارات عمرانی در سطح کشور ۱۱ درصد است که از این اعتبار ۱۰ درصد به اعتبارات استانی تخصیص داده می‌شود که با این اعتبارات مشکلات رفع نمی‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها باید به سمت ایجاد منابع پیش برود و شهرداری یکی از دستگاه‌های درآمد هزینه‌ای است که باید درآمدهایش را افزایش دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجموعه استانداری هم تلاش می‌کند نیازهای شهرداری یاسوج و سایر نیازهای خدمات شهری را رفع کند.

رحمانی در خصوص گلایه‌های شهردای نسبت به بسته بودن انبار مدیریت بحران در زمان حوادث، گفت: با سازو کارهایی این انبار در زمان نیاز باز خواهد شد و از تجهیزات آن برای رفع مشکلات استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، از آنجا که مهاجرپذیری، رواج بلندمرتبه سازی،جاری بودن رودخانه بشار در شهر و گزارش سالیانه شمار زیادی غرق شدگی که برخی از آنان منجر به مرگ غرق شدگان می شود و سردسیری و برف گیر بودن منطقه یاسوج را نیازمند انجام امدادرسانی های پرتکرار کرده توجه به تکمیل امکانات امدادرسانی در رویایی با حوادث اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد معتقد است که رشد و توسعه یاسوج و مبلمان شهری آن باید متناسب با ظرفیت ها، داشته ها و ظرفیت های موجود آن به ویژه در حوزه گردشگری و استعدادهای طبیعی آن باشد و در این زمینه خلاء های زیادی وجود دارد.

آتش نشانان یاسوج تجلیل شدند/ تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر رفع نیازها

مدیرعامل سازمان اتش نشانی یاسوج گفت: امکانات، تجهیزات، خودرو و نیروی آتش نشانی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اینقدر ضعیف است که قابل مقایسه با سایر مراکز استان‌ها و حتی برخی شهرهای کشور نیست.

محمد رستمی افزود: مهمترین مشکل آتش نشانی شهر یاسوج نداشتن خودروی نردبان برای امدادرسانی به ساختمان‌های بلند مرتبه است. یاسوج تنها مرکز استانی است که این خودروی نردبان را ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ساختمانهای بیش از ۱۰ طبقه این شهر در حال افزایش هستند، باید چاره ای اساسی اندیشیده شود.

مدیرعامل سازمان اتش نشانی یاسوج گفت: تمامی عملیات غواصی نیز بر عهده آتش نشانی یاسوج است اما محدودیت امکانات وجود دارد.

رستمی بیان کرد: سال گذشته هزار و ۵۶۰ مورد عملیات توسط آتش نشانی انجام شد و در ۶ ماهه امسال هم هزار و ۷۷ مورد عملیات امداد و نجات و اطفا حریق بوده است.

وی تاکید کرد: آتش نشانی مرکز یاسوج دارای ۷۰ نفر نیروی عملیاتی و ۹ خودرو است و بیشترین عملیات‌ها در حوزه آسانسورها و حیات وحش بوده است.

امکانات مورد نیاز آتش نشانان در انباری استانداری خاک می خورد

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نیز گفت: در حالی که نیروهای آتش‌نشانی هنگام بحران‌ها با آتش دست و پنجه نرم می‌کنند و به دل اتش می روند؛ اما امکانات در انبارهای استانداری و در محلی قرار دارد و این امکانات به شهرداری داده نمی‌شود تا در مواقع بحرانی از آن استفاده کنیم.

آتش نشانان یاسوج تجلیل شدند/ تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر رفع نیازها

هدایت اکبری افزود: ساختمان ۱۳ طبقه در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما نردبان ما فقط برای چهار طبقه است.

وی ابراز کرد: جرثقیل های مدیریت بحران استان در انبار است و چرا وقتی از آن‌ها استفاده نمی‌شود به آتش نشانی نمی‌دهند تا مجبور نشوند برای بسیاری از کارها بدون جرثقیل از وسایل دستی استفاده کنند.

رئیس شورای شهر یاسوج تاکید کرد: رفع مشکلات آتش‌نشانی تنها از عهده شهرداری یاسوج بر نمی‌آید.

وی گفت: شاید این واقعیت نگران کننده باشد اما به دلیل کمبود تجهیزات و لباس، آتش نشانی تهران ۲۰ دست لباس دست دوم به آتش‌نشانان یاسوج هدیه کردند.

آتش نشانان ایثارگران و فداکاران پرتلاشی هستند که در لحظات بحرانی و سخت تنها به نجات جان مردم می اندیشند و برخی موارد حتی جان افراد آتش نشانی به خطر افتاده یا مجروح و در برخی موارد نیز به شهادت آنان منجر می‌شود.

آن ها در بحران هایی همچون سیل، گیر افتادن در قعر چاه، آسانسور برای نجات مردم پیشقدم هستند و بدون هیچ چشم داشتی همیشه حرف اول را می زنند.

شهادت آتش نشانان شجاع در حادثه آتش سوزی بزرگ پلاسکو یکی از نمونه های سکوهای پرافتخار و جانفشانی، شهامت آتش نشانان این مرز و بوم است که تا سالها در یاد و اندیشه همه باقی خواهد ماند.

بر اساس طرح تفصیلی که سال ۱۳۸۴ تدوین شده شهر یاسوج در محدوده یکهزار و ۸۱۸ هکتار و جمعیت ۱۲۰هزار نفر تعریف شده اما طبق بررسی های جدید کارشناسان که در سال گذشته انجام شده به علت برنامه ریزی برای الحاق برخی مناطق به یاسوج و مهاجرت شمار زیادی از هموطنان به این شهر طرح جامع تفصیلی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در افق سال ۱۴۱۵ برای ۳۵۰ هزار نفر و بیش از سه هزار هکتار پیش بینی شده که این امر ضرورت تقویت امکانات امداد و نجات در این شهر را بیشتر کرده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج به عنوان مرکز این استان کوهستانی، سخت گذر و حادثه خیز است اما آنگونه که شواهد نشان می دهد تجهیزات و امکانات مناسبی برای رفتن آتش‌نشانان در نبرد با آتش وجود ندارد.

براساس آخرین آمار که در سال ۱۳۹۹ اعلام شده شهر یاسوج ۱۳۹ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha