۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۵
کد خبر: 83050904
T T
۰ نفر
32 موكب يزد در اربعين حسيني خدمات رساني مي كنند

يزد- ايرنا- مسئول اجرايي ستاد مردمي اربعين يزد گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده در اربعين امسال، 32 موكب توسط يزدي‌ها در مسير نجف تا كربلا به زائران خدمات رساني مي كنند.

كاظم مشهدي بافان روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بيش از هزار نفر از نيروهاي مردمي براي برپايي موكب‌هاي اربعين حسيني در مسير نجف اشرف تا كربلا فعاليت خواهند كرد و وسايل پخت و پز، مواد خوراكي و اسكان هم با 70 دستگاه كاميون به عراق ارسال مي شود.
وي با بيان اينكه در اربعين امسال بخاطر استقبال زائران و همچنين ارائه خدمات بهتر، تعداد موكب‌هاي استان در عراق نسبت به سال 96، هفت درصد افزايش يافته افزود: موكب‌ يزدي ها در شهرهاي كربلا ، نجف ، كاظمين و مرز چذابه فعاليت خواهند داشت.
وي ادامه داد : در اربعين امسال هر روز به 15 هزار زائر در كربلا ، سه هزار نفر در كاظمين ، هزار نفر در نجف و پنج هزار زائر در مرز چذابه خوزستان خدمات‌رساني مي‌شود كه خدمات شامل اسكان با غذاي گرم است.
جانشين ستاد بازسازي عتبات يزد با تأكيد بر اينكه خدمات‌ دهي از 28 مهر الي 13 آبان (10 تا 25 ماه صفر) ادامه دارد، يادآور شد: به زائران 10 روز قبل تا پنج روز بعد از مراسم اربعين خدمات‌ رساني مي‌شود و حساب 104047070007 بانك ملي شعبه بازار يزد براي جمع ‌آوري كمك‌هاي مردمي در نظر گرفته شده است .
مدير دفتر حج و زيارت يزد شنبه هفته جاري به ايرنا گفته بود: صدور رواديد براي زائران شركت كننده در پياده ‌روي اربعين حسيني از روز پنجم مهرماه آغاز شده و متقاضيان مي‌توانند به يكي از دفاتر زيارتي مجاز نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
علي‌ اصغر شريفي با بيان اينكه صدور رواديد، انفرادي است ولي توصيه مي‌شود زائران كارواني ثبت‌نام كنند ياد آور شد : ويزاي صادره زائران اربعين از زمان صدور داراي 50 روز اعتبار است و زائران عتبات مي توانند طي اين مدت به عراق سفر كنند.
مدير حج و زيارت يزد با بيان اينكه گذرنامه زائران از زمان اعزام بايد حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد افزود: 62 دفتر زيارتي در سطح استان براي ثبت‌نام حضوري در خدمت علاقه‌مندان است.
بيستم ماه صفر برابر با هشتم آبان ماه 1397، چهلمين روز شهادت امام حسين (ع) و 72 نفر از ياران با وفاي آن حضرت در روز عاشورا نزد شيعيان به اربعين حسيني معروف است .
7540/ 6197