علي خدايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همه قطارهاي مسافربري براي شركت هاي خصوصي است و راه آهن مالك واگن مسافري نيست.
به گفته وي، با تلاش هاي انجام شده در اسفند سال گذشته قطار مسافري جوپار را با 320 نفر ظرفيت وارد خط ريلي شد و روزانه صبح از زنجان - تهران و بعدازظهر نيز تهران - زنجان مسافران را جابجا مي كرد.
مديركل راه آهن منطقه شمالغرب استان زنجان گفت: اين قطار مسافري بعد از فعال شدن 33 درصد ظرفيت آن اشغال مي شد كه براي شركت آن به صرفه نبود و از اين خط خارج شد.
خدايي خاطرنشان كرد: بر اساس پايش هاي ميداني انجام شده قطار ريل باس وارد خط راه آهن زنجان – تهران شد.
وي ادامه داد: اين قطار روزانه صبح از تهران به سمت زنجان مسافر جابجا مي كند و بعدازظهر نيز از زنجان به تهران به مسافران خدمات مي دهد.
مدير كل راه آهن منطقه شمالغرب استان زنجان خاطرنشان كرد: در حال حاضر ضريب اشغال اين قطار از 33 درصد به 85 تا 88 درصد افزايش يافته است.
خدايي افزود: روزانه صبح تعداد 120 مسافر از زنجان به تهران با قطار جوپار تردد مي كردند كه با حذف اين قطار مسافري، واگني به قطار نگين ميانه – تهران با هميت تعداد ظرفيت اضافه شد.
وي تاكيد كرد: اين برنامه ريزي و جابجايي بيان شده در راستاي عملي كردن اقتصاد مقاومتي و بالا بردن ضريب اشغال قطارها انجام شد.
مدير كل راه آهن منطقه شمالغرب استان زنجان گفت: در حال حاضر راندمان قطارهاي مسافربري در اين منطقه افزايش يافته است و هيچ كمبود و مشكلي در جابجايي مسافران وجود ندارد.
خدايي خاطرنشان كرد: در زمان حاضر روزانه 28 رام قطار در منطقه شمالغرب كشور 6 هزار مسافر را جابجا مي كنند.
به گزارش ايرنا، راه آهن منطقه شمالغرب كشور مسافران مسيرهاي قزوين، تاكستان، ابهر، خرمدره، زنجان و ميانه را پوشش مي دهد.
با بهره برداري از مسير ريلي قزوين - رشت اين مسير نيز به خطوط ريلي اصلي راه آهن منطقه شمالغرب كشور اضافه خواهد شد.
راه آهن منطقه شمالغرب كشور از تقسيمات كشوري جغرافيايي تبعيت نمي كند و راه آهن اين منطقه در حوزه كاري و شبكه ريلي با حداقل 6 استان در ارتباط است.
9505/8068
زنجان - ايرنا - مدير كل راه آهن منطقه شمالغرب استان زنجان اعلام كرد: جابجايي روزانه زنجاني ها به تهران با قطار نوبت صبح مهيا و ظرفيت براي مسافران در قطار ميانه - تهران فراهم شده است.