تجهيزات پزشكي و درماني خوزستان متناسب با جمعيت سالمند نيست

اهواز - ايرنا - مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان با بيان اينكه درصد جمعيت سالمند اين استان رو به افزايش است گفت:تجهيزات پزشكي و درماني خوزستان متناسب با جمعيت سالمند نيست.

به گزارش ايرنا صادق جليلي روز سه شنبه به مناسبت روز سالمند در بازديد از خانه سالمندان وابسته به موسسه خيريه صالحين اهواز افزود:جامعه ما به سرعت به سمت پيري و سالمندي مي رود و بايد امكانات پزشكي به فراخور جمعيت رو به رشد سالمند، توسعه يابد.
وي گفت: بايد با كمك خيران، مراكز و كلينيك هاي ويژه پزشكي سالمندان در خوزستان به ويژه كلانشهر اهوزا راه اندازي شود.
وي با اشاره به هزينه بربودن درمان سالمندان و بيماري هاي خاص آنان افزود: وزارت بهداشت ، سازمان تامين اجتماعي و بهزيستي به تنهايي قادر به تامين هزينه هاي سالمندان نيستند و بايد نيكوكاران در زمينه ساخت خانه سالمندان و تامين هزينه پزشكي و درماني آنان مشاركت كنند.

* كلينيك هاي ويژه سالمندان در اهواز راه اندازي مي شود
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان از راه اندازي كلينيك هاي ويژه سالمندان در اهواز توسط سازمان متبوع با هدف ارايه خدمات رايگان پزشكي خبر داد.
وي با بيان اينكه بسياري از سالمندان كه در سراي سالمندان نگهداري مي شود زيرپوشش خدمات درماني تامين اجتماعي قرار دارند افزود:در كنار ارايه خدمات درماني ،بايد مسايل تفريحي ، فرهنگي و رفاهي سالمندان درنظر گرفته شود.

* خيرين سراي سالمند بسازند
مديردرمان تامين اجتماعي خوزستان از خيران خوزستان خواست در زمينه ساخت سراي نگهداري سالمندان با بهزيستي مشاركت داشته باشند.
وي گفت: ساخت سراي سالمندان به عنوان باقيات الصالحات همچون ساخت مسجد و مدرسه بايد مورد توجه قرار گيرد.
جليلي افزود:جامعه سالمندان ما بيش از هرچيز به ملاطفت و مهرباني نياز دارند لذا به شهروندان توصيه مي شوند در مناسبت هاي مختلف از سراي سالمندان ديدن كنند.
به گزارش ايرنا محمود بازرگان مديرعامل موسسه خيريه صالحين نيز عيادت از سالمندان را در تقويت روحيه آنان مفيد و سازنده توصيف كرد و گفت:در 2 روز اخير بسياري از شهروندان از مركز نگهداري سالمندان ديدن كردند.
وي به وظيفه خطير بهزيستي در تامين هزينه ها و نگهداري از سالمندان اشاره كرد و خواستار مشاركت خيرين در ساخت سراي سالمندان شد.
در مركز نگهداري سالمندان موسسه خيريه صالحين اهواز 96سالمند مرد و زن نگهداري مي شود.
به مناسبت روز سالمند بسيج جامعه پزشكي خوزستان و جهادگران سلامت (طرح شهيد دكتر رهنمون) متشكل از كادر درماني مديريت درمان تامين اجتماعي خوزستان ، روز سه شنبه پذيرش رايگان سالمندان موسسه خيريه صالحين را انجام دادند.
6065/ 6037