۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۹:۱۱
کد خبر: 83052661
T T
۰ نفر
مهمانشهر اردكان به خارج شهر منتقل می شود

یزد - ایرنا - فرماندار اردكان گفت: با هدف رفع دغدغه‌های سیاسی، امنیتی و فرهنگی مردم، ‌مجوز ساخت مهمانشهر جدید اتباع خارجی در این شهرستان صادر شد .

هادی مقیمی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: ساخت مهمانشهر جدید كه در فاصله سه كیلومتری شهر اردكان واقع شده به‌ زودی و به مرور، آغاز و طی چند سال تكمیل می شود.
وی با بیان اینكه كار مطالعاتی و نقشه اولیه این مهمانشهر آماده شده، اضافه كرد: ساخت 2 هزار واحد مسكونی در مكان جدید در دستور كار قرار گرفته و این فرمانداری، استقلال جمعیتی اتباع و لحاظ ‌كردن مسائل امنیتی و اجتماعی را در این طرح دنبال می‌كند.
مقیمی خاطرنشان كرد: متاسفانه بعلت برخی سیاست ها، امكان ورود اتباع غیرمجاز به كشور فراهم است و هدف از اسكان در مهمانشهر جدید هم رفع دغدغه ‌های سیاسی، امنیتی و فرهنگی مردم است.
رئیس شورای تامین شهرستان اردكان همچنین بر بازتعریف شعاع تردد و رعایت بی‌اغماض قانون مشاغل مجاز برای اتباع تاكید كرد و افزود: در طراحی مهمانشهر جدید، اشتغال، بهداشت و آموزش به‌ عنوان اولویت‌های اساسی مدنظر قرار گرفته است.
وی تصریح كرد: علاوه بر مسئله اسكان، فعالیت‌های كارگاهی، رفاهی و تفریحی، آموزشی، بهداشتی و خدماتی نیز در طراحی مهمانشهر اردكان لحاظ خواهد شد.
طرح جابجایی مهمانشهر صحابه اردكان به تصویب شورای تامین شهرستان و استان رسیده و ساخت آن در چند ماه آینده آغاز می‌شود.
بیش از 5 هزار اتباع افغان در اردكان سكونت دارند .
مركز شهرستان 98 هزار نفری اردكان در 60 كیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197