۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
کد خبر: 83053778
T T
۰ نفر

گردشگري آذربايجان شرقي كمتر معرفي شده است

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
کد خبر: 83053778
گردشگري آذربايجان شرقي كمتر معرفي شده است

مراغه - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: ظرفيت هاي گردشگري اين استان كمتر معرفي شده و داشته هاي آن در زمينه هاي مختلف در حال مصادره شدن از سوي ساير استانهاست.

به گزارش ايرنا، مرتضي آبدار روز چهارشنبه در كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري هشترود افزود: 200 مسير طبيعت گردي براي جذب گردشگر در استان وجود دارد كه از اين ظرفيت بزرگ بايد براي جذب گردشگر و معرفي بيشتر استان استفاده شود.
وي گفت: آذربايجان شرقي با دارا بودن ظرفيت هاي بي بديل طبيعي و تاريخي و تنوع آداب و رسوم در مناطق روستايي مستعد توسعه بوم گردي است.
وي با بيان اينكه 52 روستاي هدف براي طرح 'هر روستا يك محصول' شناسايي و مورد توجه قرار گرفته است، گفت: رونق صنايع دستي و اشتغال حاصل از توليد صنايع دستي و فروش آن هدف از اين طرح است.
فرماندار هشترود نيز از ثبت جهاني قلعه ضحاك هشترود خبر داد و گفت: اين قلعه بزرگترين سايت تاريخي دوره اشكانيان است و نظير آن در كشور وجود ندارد و ثبت جهاني آن ضمن كمك به توسعه گردشگري نقش بسزايي در اقتصاد اين شهرستان خواهد داشت.
امين امينيان افزود: در دنياي كنوني گردشگري نوعي صنعت، هنر، تجارت و صادرات نامرئي محسوب مي شود و به ازاي هر 10 گردشگر يك شغل ايجاد مي شود و اين ظرفيت بزرگي است اما شهرستان هشترود با وجود پتانسيل گردشگري بالا عملا از تاثيرات آن بي بهره است.
وي در خصوص سرمايه گذاري در قلعه ضحاك گفت: در خصوص سرمايه گذاري در اين قلعه، مذاكرات اوليه براي ساخت پل معلق با شركتي كه پل معلق مشگين شهر را ساخته انجام داده ايم و سعي داريم تا در كنار آن مجتمع هاي توريستي و گردشگري نيز ايجاد كنيم.
فرماندار شهرستان هشترود با اشاره برگزاري جلسات ماهانه جهت برنامه ريزي براي برگزاري جشنواره ماهيگيري با قلاب در هشترود، گفت: اين جشنواره قرار است به صورت كشوري ارديبهشت ماه هر سال برگزار شود.
وي خاطر نشان كرد: هدف از برگزاري اين جشنواره توسعه گردشگري پايدار، آشنايي مردم با مكان هاي تاريخي هشترود، انجام تور گردي با همكاري تورگردهاي بين المللي و كشوري، ايجاد فضاي نشاط در جامعه، ترويج مصرف آبزيان، برگزاري مسابقه آشپزي با ماهي، شناساندن توانمندي هاي خاص روستاها و احياي رسوم و آيين هاي سنتي روستايي است.
3077/7486