۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۸:۳۸
کد خبر: 83053964
T T
۰ نفر
دستگاههاي امدادي مازندران به حالت آماده باش درآمدند

ساري - ايرنا - در پي هشدار روز گذشته هواشناسي مازندران مبني بربروز بارندگي ها و احتمال آبگرفتگي معابر و سيلاب درمناطق كوهپايه اي، مديريت بحران مازندران به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اداره كل هواشناسي مازندران عصر روز گذشته با انتشار اخطاريه اي در خصوص بارش شديد باران و همچنين برف در مناطق كوهستاني در استان از فردا جمعه، هشدار داد.
پيش بيني هاي هواشناسي مازندران نشان مي دهد كه از فردا جمعه بارش هاي شديد باران آغاز مي شود و اين بارش ها با آبگرفتگي معابر، خيابان و سيلاب در مناطق كوهپايه اي دور از انتظار نيست.
مديركل مديريت بحران مازندران در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به هشدار هواشناسي مبني بر ورود و تقويت جريان بارشي، علاوه بر تشديد بارش ها، كاهش دما در نقاط پايين دست و كوهپايه رخ مي دهد و به همين دليل تمامي نهادهاي امدادي استان به حالت آماده باش در آمدند.
علي اصغر احمدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تمامي نهادهاي امدادي از جمله 58 شهرداري، جمعيت هلال احمر ، اورژانس، راهداري و ديگر نهادهاي خدمات رسان تا صبح شنبه در حالت آماده باش هستند.
مديركل بحران استانداري مازندران در توصيه هايي به هم استاني ها و مسافران از آنان خواست تا در محورهاي مواصلاتي اصلي و فرعي استان بخصوص هنگام شب و بارندگي، با رعايت نكات ايمني و كسب اطلاعات از مسير مبادرت به تردد بكنند.
وي همچنين اضافه كرد: با توجه به پيش بيني رگبار و رعد و برق، از راهپيمايي ، طبيعت گردي و چراي دام در ارتفاعات، مناطق بحراني و حادثه خيز خودداري بكنند.
به گفته احمدي هموطنان ضمن خودداري از سفرهاي غير ضروري، از اقامت و برپايي چادر در بستر و حريم رودخانه ها و مسيل ها خودداري بكنند.
وي همچنين از شهرداري ها خواست تا در مدت باقي مانده براي پاكسازي جوي ها، كانال ها و هرس شاخه هاي اضافي درختان اقدام بكنند.
مدير كل بحران مازندران از دامداران و ساكنان بومي حاشيه رودخانه ها و مسيل ها خواست تا در هنگام بارندگي، دامهاي خود را در مناطق امن نگهداري بكنند و مردم از شنا كردن و انجام ورزش هاي دريايي بپرهيزند.
هواشناسي مازندران روز گذشته با انتشار اخطاريه اي از تغييرات شديد جوي در استان از روز جمعه خبر داد و پيش بيني كرد كه روز شنبه مناطق كوهستاني مازندران شاهد بارش برف خواهد بود.
بر اساس پيش بيني هواشناسي، با نفوذ سامانه سرد بارشي، بارندگي از روز جمعه 13 ماه مهر جاري از غرب استان آغاز مي شود و بتدريج به مناطق مركزي و شرقي استان مي رسد و از عصر جمعه تا پايان روز شنبه نيز بارش ها تشديد مي شود.
هواشناسي مازندران هشدار داد كه در اين مدت مناطق مختلف استان شاهد بارش هاي شديد همراه با رعد و برق و وزش باد تا سرعت بيش از 80 كيلومتر بر ساعت خواهد بود كه نتيجه آن جاري شدن سيلاب و آبگرفتگي معابر سطح شهرها، سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها خواهد بود.
بر اساس اين اخطاريه، روز شنبه 14 مهر ماه هم دماي هواي مازندران بشدت كاهش مي يابد و در مناطق كوهستاني و مرتفع نخستين بارش برف تجربه خواهد شد.
2096/1899