۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 83054605
T T
۰ نفر

سازمان نظام مهندسی قزوین به ایستگاه هفتم رسید

۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 83054605
سازمان نظام مهندسی قزوین به ایستگاه هفتم رسید

قزوین - ایرنا - انتخابات نظام مهندسی ساختمان به عنوان بزرگترین انتخابات تشكل های صنفی و حرفه ای كشور هر سه سال یك مرتبه در سطح تمامی استان های كشور برگزار می شود و همیشه از اهمیت خاصی برای اعضای آن برخوردار بوده است.

به گزارش ایرنا، اعضای منتخب سازمان نظامی مهندسی از بین دارندگان مدرك مهندسی در رشته های معماری، عمران، برق، مكانیك، شهرسازیی، ترافیك و نقشه برداری انتخاب می شوند.
سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان های كشور دارای مجمع عمومی، هیات مدیره، شورای انتظامی و بازرس هستند كه اعضای هیات مدیره و بازرسان آن با انتخاب و رای مستقیم اعضای آن انتخاب می شوند و اعتبار نامه آنان به عنوان عضو هیات مدیره نیز سه سال است.
برگزاری هفتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان قزوین براساس تصمیم هیات اجرایی و نظارت روز 12 مهر ماه برای انتخاب 11 عضو آن تعیین شد.

**دقت، سرعت و امنیت ملاك و شعار این دوره از انتخابات است
رییس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به عضویت 9 هزار و 500 نفری اعضای این سازمان در استان و تلاش در جهت برگزاری هر چه بهتر آن، دقت، سرعت و امنیت را شعار خود در امر برگزاری این دوره از انتخابات قرار دادیم.
پیمان پیرمرادی ادامه داد: تمامی مسایل امنیتی، چیدمان، ورود و خروج و كنترل آرا با لایه های پوششی توسط اعضای هیات اجرایی مورد توجه قرار گرفته و این در حالی است كه با برگزاری شیوه های الكترونیكی انتخابات، ضریب خطا در این دوره را به صفر رسانده ایم.
این مسئول اجرایی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه بیش از 90 درصد رای دهندگان ساكن مركز استان هستند از این رو برای سایر افراد واجد شرایط رای نیز شهرستان های تاكستان، بویین زهرا و تاكستان را نیز در نظر گرفتیم تا اعضا بتوانند با حضور در ادارات راه و شهرسازی آرای خود را به صندوق بیاندازند.
وی به رقابت 35 كاندیدای این دوره برای تصاحب كرسی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اشاره كرد و افزود: در رشته عمران چهار، در معماری 2 و در هر یك از رشته های ترافیك، مكانیك، شهرسازی، برق و نقشه برداری نیز یك نفر و در مجموع نیز 11 مهندس عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان قزوین می شوند.

**نتایج انتخابات تا اواخر وقت امروز اعلام می شود
دبیر دستگاه نظارت اجرایی در این دوره از انتخابات اظهار داشت: برای هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساحتمان سعی كردیم از سامانه ای استفاده كنیم كه بیشترین اطمینان را در رای گیری داشته باشد به گونه ای كه خطای انسانی در شمارش آرا حذف و توسط دستگاه صورت می پذیرد.
حامد عبدالرزاقی با اشاره به 9 هزار و 497 واجد شرایط رای عضو این سازمان در سطح استان، تاكید كرد: 35 كاندیدا با توجه به تایید صلاحیت و فرصت انصراف، در این دوره برای انتخاب 11 نفر از اعضای هیان مدیره با هم به رقابت می پردازند.
این مسئول اضافه كرد: پس از برگزاری انتخابات افراد می توانند در صورت داشتن شكایت و اعتراض تا یك هفته به هیات اجرایی مراجعه و پاسخ خود را در مدت سه روز دریافت كنند.
به گفته وی، در دوره گذشته 8 هزار و 500 نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بودند.
عبدالرزاقی در پایان یادآور شد: تدابیر لازم صورت گرفته تا بلافاصله پس از پایان زمان انتخابات نتایج آن كه به صورت مكانیزه انجام می پذیرد توسط اعضای هیات اجرایی اعلام شود.

**برنامه ریزی برای برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان از چهار ماه گذشته آغاز شد
مدیركل راه و شهرسازی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ریزی و تدابیر لازم برای برگزاری این دوره از انتخابات نظام مهندسی ساختمان با تعیین هیات های نظارت و اجرایی از چهار ماه گذشته آغاز و مسئولیت زمان و مكان برگزاری آن نیز به ادارات كل راه و شهرسازی استان ها واگذار شد.
مسعود حق لطفی ادامه داد: بر همین اساس، هیات اجرایی 12 مهر ماه را برای برگزاری این دوره از انتخابات تعیین و نحوه برگزاری آن را نیز به صورت مكانیزه و قرائت آرا را نیز به صورت نیمه مكانیزه اعلام كرد.
وی یادآور شد: در این دوره از انتخابات اسامی همه اعضای سازمان نظام مهندسی در سطح استان بر روی دیتا پیس و بر روی همه سامانه ها نصب شده و هنگام دریافت برگه رای، نام عضو در سامانه قرمز شده تا دیگر حق دادن رای در سایر شعبه ها را نداشته باشد.
حق لطفی اضافه كرد: با پایان مدت زمان رای گیری بلافاصله شمارش آرا آغاز و پس از تنظیم صورتجلسه از سوی هیات اجرایی، اسامی نهایی اعضای جدید هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به مدت سه سال اعلام می شود.
این مسئول در پایان زمان آغاز به كار اعضای جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را 29 مهرماه اعلام كرد.
8054