۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83055715
T T
۰ نفر

تلفات حوادث جاده اي كرمان 24 درصد كاهش يافت

۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83055715
تلفات حوادث جاده اي كرمان 24 درصد كاهش يافت

كرمان - ايرنا - مديركل راهـداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان گفت: حدود 80 نفر از آغاز تير تا شهريورماه سال جاري در تصادفات شمال اين استان جان خود را از دست داده اند كه اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 24.5 درصد كاهش داشته است.

سيدعلي حاج سيد عليخاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كاهش آمار تلفات جاده اي شمال استان كرمان نتيجه افزايش توجه رانندگان به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي در طول محورهاي مواصلاتي اين استان و همچنين تلاش هاي ثمربخش دستگاههاي مرتبط است و راهداران نيز سهم قابل توجهي در اين زمينه ايفا كرده اند.
وي اظهار داشت: راهداران در حوزه شمال استان كرمان، به شانه سازي و اصلاح شيب حاشيه محورهاي مواصلاتي (شيب شيرواني) توجه زيادي دارند لذا در همين راستا خطر واژگوني به دليل انحراف خودروها از جاده كاهش يافته است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان ادامه داد: اصلاح شيب مذكور با استفاده از توان فني راهداري در بيش از 500 كيلومتر از راههاي اين استان مي تواند بعنوان يكي از اقدامات با ارزش در ارتقاي سطح ايمن سازي فيزيكي قلمداد شود.
حاج سيدعليخاني با اشاره به اينكه 48 درصد از تصادفات منجر به تلفات از نوع واژگوني و خروج از جاده در شمال استان كرمان طي پنج ماه نخست سال جاري رخ داده است گفت: سرعت غيرمجاز، خستگي و خواب آلودگي به ترتيب عوامل اصلي تصادفات در جاده ها است لذا با رعايت سرعت مطمئنه حجم بسياري از سوانح اين استان كاسته خواهد شد.
** 45 ميليون تردد در جاده هاي كرمان ثبت شد
وي با بيان اينكه آمار تردد در جاده ‌هاي استان كرمان بيش از 21 درصد افزايش پيدا كرده است افزود: از ابتدي امسال بيش از 45 ميليون تردد در راههاي شمال اين استان بوسيله دستگاه هاي تردد شمار آنلاين در مركز مديريت راههاي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي به ثبت رسيده است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان با بيان اينكه نصب دوربين هاي كنترل سرعت و ثبت تخلفات در جاده هاي اين استان در حال انجام است عنوان كرد: اين دستگاه ها بصورت شبانه روزي سرعت متوسط خودروها را در طول مسير محاسبه مي كنند و قابليت ثبت تخلفات را دارند.
وي بيان كرد: 17 درصد تصادفات پنج ماه نخست امسال مربوط به موتورسيكلت ها بوده كه منجر به جان باختن 41 نفر شده است و اين آمار نيز در مقايسه با مدت مشابه سال 96 از كاهش 14.5 درصدي بر خوردار است.
حاج سيدعليخاني ادامه داد: علت اين كاهش آمار، اجراي طرح هاي آموزشي و فرهنگي ويژه موتور سوارها در مناطق روستايي است كه حدود 60 درصد از تصادفات موتورسيكلت نيز از ساعت 16 تا 24و در نيمه شب رخ داده است.
وي با بيان اينكه در محور كرمان به ماهان و بم بيشترين تصادفات به وقوع پيوسته و 14 نفر در اين مسير بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند گفت: آمار تصادفات بزرگراه هفت باغ كرمان افزايش يافته و در پنج ماه گذشته 9 نفر در اين محور بر اثر تصادفات كشته و 66 نفر نيز مجروح شده اند.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان افزود: استفاده از تلفن همراه حين رانندگي، يكي از عوامل اصلي تصادفات است و طبق اعلام پليس راه اين استان امسال 6 هزار و 667 فقره برگ جريمه به دليل اين تخلف صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزايش داشته است.
وي ابراز كرد: تعداد 284 دستگاه خودرو داراي تخلف بيش از يك ميليون تومان نيز در استان كرمان توسط پليس توقيف شده است.
3029/7420