به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، محسن محمدنژاد روز دوشنبه بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راهها در کاهش تصادفات جادهای تأکید کرد و افزود: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راهها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جادهها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام میشود.
وی گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جادهای بسیار مهم است.
این مقام مسوول ادامه داد: بیشتر تلفات و تصادفات جادهای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جادهای دارد.
محمدنژاد گفت: حفظ و نگهداری راههای موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که باوجود محدودیتهای اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گامهای ارزندهای بردارد.
معاون راهداری استان با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیبهای شیروانی راهها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راههای استان است.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر، کناره و جاده گلوگاه ۶ محور اصلی مازندران است که این استان را به استانهای تهران، البرز، سمنان، گیلان و گلستان متصل می کند.
نظر شما