۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۶
کد خبر: 83056143
T T
۰ نفر
بیش از 549 هزار راس دام در شهرستان ری واكسینه شدند

شهرری- ایرنا- رئیس اداره دامپزشكی شهرستان ری گفت كه 549 هزار و 883 راس دام سبك و سنگین در نیمه نخست امسال علیه بیمای های واگیر دامی واكسینه شدند.

محمد وحید تاویلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه پایش دام های این شهرستان در نیمه نخست سال به طور دائم اجرا شده است، اظهار داشت: در طی این مدت 96 هزار و 587 راس گاو و اسب مورد پایش بیماری های جنون گاوی، تب سرمی، تب برفكی، سل، طاعون گاوی و لامپی اسكین قرار گرفت.
وی ادامه داد: در پایان این پایش 100 راس گاو دچار بیماری تب برفكی، 28 راس دام دچار تست سرمی و سه راس نیز دچار سل شناسایی شد.
تاویلی در ادامه واكسیناسیون به موقع دام ها را یكی از مهمترین راه های كنترل بیماری تب مالت عنوان كرد و از مایه كوبی به موقع دام های هدف نیز بر علیه بیماری بروسلوز به عنوان یكی از مهمترین راه های كنترل بیماری در جمعیت انسانی نام برد.
وی از دامداران خواست تا همكاری همه جانبه با تیم های مایه كوبی دامپزشكی جهت واكسیناسیون فراگیر دام ها در سن مناسب بر علیه بیماری واگیر داشته باشند.
تاویلی بیماری تب مالت را در این فصل سال بسیار شایع دانست و گفت: عامل تب مالت از طریق شیر محلی قابل انتقال است بر همین اساس نیاز است تا شیر پس از اینكه به دمای جوش رسید به مدت پنج دقیقه در حالت جوش باقی بماند.
جمعیت دامی شهرستان ری بالغ بر 200 هزار راس دام سبك (گوسفند و بز) و 50 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یك میلیون و 800 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده كه دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، كهریزك، قیامدشت و حسن آباد است.
3218/6003
۰ نفر