۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83060011
T T
۰ نفر

ایران به عضویت فدراسیون جهانی سواركاری درآمد

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83060011
ایران به عضویت فدراسیون جهانی سواركاری درآمد

شهركرد-ایرنا- رئیس فدراسیون سواركاری جمهوری اسلامی از پذیرش و حق رای ایران در فدراسیون جهانی سواركاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، مسعود خلیلی روز سه شنبه در مجمع انتخاب رئیس هیات سواركاری چهارمحال و بختیاری افزود: روز دوشنبه (دیروز) در مجمع جهانی سواركاری با پذیرش ایران در فدراسیون جهانی سواركاری موافقت شد.
به گفته وی، با دعوت رسمی رئیس فدراسیون جهانی سواركاری از ایران 2 نماینده از فدراسیون در مجمع جهانی اسبدوانی شركت كردند.
خلیلی افزود: پس از دعوت «لوئیز رومنه» رئیس فدراسیون جهانی اسبدوانی از فدراسیون سواركاری ایران، گزارشی از فعالیت های سواركاری ایران ارائه و یك فیلم 10 دقیقه ای از تاریخچه این رشته در مجمع جهانی پخش شد.
بگفته وی حدود یك سال پیش از این، ایران تنها عضو ناظر بود كه حق رای نداشت و از این پس ایران در فدراسیون جهانی سواركاری نیز حق رای خواهد داشت.
رئیس فدراسیون سواركاری ایران افزود: یك سال پس از عضویت بدون رای و نیز پذیرفته شدن كتاب تبارنامه اسب ایران، این نخستین بار است كه فدراسیون ایران به عنوان عضو رسمی در این مجمع شركت كرد.
وی به توسعه این رشته در كشور اشاره كرد و گفت: امسال برای نخستین بار در ماده درساژ آسیا' طوفان ترابی' سواركار جوام ایران در رقابت‌های سه‌روزه (Eventing) شركت كرد و نتایج مطلوبی را به دست آورد.
خلیلی یادآور شد: در زمان حاضر نیز «ارشیا نجفی نیا» سواركار جوان زنجانی در مسابقات پرش با اسب المپیك جوانان 2018 در شهر بوینوس آیرس آرژانتین در رده جوانان حضور دارد كه این یك حركت روبه رشد برای ایران است.
رئیس فدراسیون سواركاری، توسعه سه رشته استقامت، هنرهای رزمی و جشنواره زیبایی اسب را از مهمترین برنامه استانها در این رشته عنوان كرد و گفت: این در رشته هنرهای رزمی با اسب قهرمان جهان است و امسال نیز ایران میزبانی این رشته را برعهده خواهد داشت.
وی گفت: هیات های استانی باید به دنبال جذب حامی مالی باشند و چشم به اعتبارات وزارت ورزش و جوانان نداشته باشند و در تركیب هیات رئیسه نیز از افرادی كه توانایی جذب اسپانسر را دارند، استفاده كنند.
مدیركل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز این استان را یكی از استانهای مستعد برای رشته سواركاری دانست و گفت: هیات سواركاری استان باید در هر 9 شهرستان فعالیت داشته باشد.
حمید كریمی افزود: وجود باشگاه های سواركاری، وجود نژاد اسب دره شوری و سواركاران مستعد می تواند این استان به یكی از پایگاه های مهم رشته سواركاری تبدیل كند.
به گزارش ایرنا، در این مجمع سید جلال حسینی به عنوان رئیس جدید هیات سواركاری چهارمحال و بختیاری انتخاب شد و از خدمات 4 ساله فریدون رئیسی دهكردی قدردانی شد.
هم اكنون بیش از 200 راس اسب ورزشی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد كه در سالهای گذشته مسابقات كورس به صورت فصلی برگزار می شد.
2097