۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 83060134
T T
۰ نفر

مديركل صنعت سازمان منطقه آزاد قشم استعفا كرد

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 83060134
مديركل صنعت سازمان منطقه آزاد قشم استعفا كرد

قشم - ايرنا - مديركل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطق آزاد قشم گفت: به دليل مسايل خانوادگي بايد جزيره قشم را ترك كنم، از اين رو استعفا كردم كه مورد موافقت مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم نيز قرار گرفت.

جهانگير مجيدي عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هيچ دليلي جز مسايل خانوادگي براي ترك قشم وجود ندارد.
وي درباره وضعيت صنعت و تجارت قشم اظهار داشت: در كمتر از چهار سال تعداد واحدهاي صنعتي از 126 به 204 واحد رسيد كه به زودي به 210 واحد خواهد رسيد و شوك ازري فقط باعث ايجاد يك وقفه كوتاه در پيشرفت آنان شد.
مديركل سابق صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با اظهار خوشبيني نسبت به آينده قشم، افزود: زنجيره ارزشي پرورش ميگو و ماهي در جزيره تكميل شد و آينده درخشاني در بر دارد.
وي تصريح كرد: شناور سازي سبك و پر سرعت در جزيره قشم به خوبي در حال پيشرفت است كه ساخت شناور مسافربري 158 نفره نمونه بارز آن است.
مجيدي با اشاره به اينكه در حوزه توليد عطر و شوينده قشم گام هاي مهمي برداشته شد، ادامه داد: توليد زيور آلات نيز در قشم به خوبي پيش مي رود و در صورت همكاري گمرك ايران، مي تواند در منطقه به عنوان يك قطب مهم طلاسازي و زيور آلات مطرح شود.
وي بيان داشت: با حمايت وزارت نفت از صنايع نفتي قشم و خريد و پرداخت به موقع هزينه محصولات و مواد اوليه، اين صنعت نيز روندي صعودي را در پيش دارد.
مديركل سابق صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در صورت حمايت همه جانبه از صنايع نفتي در قشم، نياز كشور به واردات در اين حوزه به صفر مي رسد.
وي در حوزه صادرات نيز خاطرنشان كرد: سال گذشته ميزان صادرات جزيره به مرز 100 ميليون دلار رسيد.
204 شركت صنعتي با 14 هزار و 99 ميليارد و 66 ميليون ريال در جزيره قشم فعال است.
شهرستان قشم شامل جزيره هاي قشم، هرمز، هنگام و لارك حدود يكهزار و 628 كيلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعيت دارد.
7500