مديران دولتي در مقابل ايثارگران و خانواده هاي شهدا مسئول هستند

يزد - ايرنا - مشاور وزير امور اقتصادي و دارايي در امور ايثارگران با اشاره به جايگاه رفيع شهدا، ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا، گفت: همه ما به خصوص مديران دولتي در مقابل اين عزيزان مسئول و موظف به پاسخگويي هستند.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اداره كل امور اقتصادي و دارايي يزد، حجت الاسلام لطف الله ثقفي در نشست شوراي هماهنگي مديران سازمان هاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي در يزد، مسئوليت در مقابل ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا را سنگين توصيف كرد و افزود: ما بايد دين خود را نسبت به آنان ادا و براي جلب رضايت خداوند تلاش كنيم.
وي بر زنده نگهداشتن ياد و خاطره حضرت امام (ره)، شهدا، تجليل از مقام و منزلت آنان و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تاكيد كرد و ايثارگران را احيا گر ارزش هاي اسلام و انقلاب دانست و اظهار داشت: بحث ايثارگري هيچگاه تمام شدني نيست و در هر شرايطي بايد مورد توجه قرار گيرد.
مشاور وزير امور اقتصادي و دارايي در امور ايثارگران با بيان اينكه فرهنگ ايثار و شهادت بيش از گذشته بايد در جامعه رواج پيدا كند؛ بر تلاش مسئولان در اين زمينه تاكيد كرد.
ثقفي ، لزوم توجه بخش هاي دولتي به امور ايثارگران را خواستار شد و با بيان اينكه نبايد نسبت به اين موضوع غفلت كنيم؛ خواستار پياده سازي اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي و شهدا شد.
وي لزوم توجه به ايثارگران فعال در بخش هاي دولتي را يادآور شد و گفت: وزارت امور اقتصادي و دارايي براي اجراي قانون جامع ايثارگران و قوانين مرتبط با برنامه ششم توسعه اقتصادي و اجتماعي تلاش مي كند و پيگير پياده سازي آن است.
وي در بخش ديگري از سخنانش لزوم توجه به سلامت اداري را خواستار شد و توجه به بحث اخلاق را در سر فصل دوره هاي آموزشي بخش هاي دولتي ضروري دانست.
مديركل امور اقتصادي و دارايي يزد نيز در اين نشست با ارائه گزارشي از وضعيت ايثارگران اين اداره كل، توجه به خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران ، آزادگان و رزمندگان فعال در بخش هاي دولتي را خواستار شد و اين امر را از جمله وظيفه مسئولان دانست.
علي نمازي يادآور شد: اين اداره كل توجه ويژه اي به اين بخش دارد و به مناسبت هاي مختلف با خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران، آزادگان و جانبازان ديدار و از آنان تجليل مي كند.
وي تصريح كرد: هم اينك 24 نفر ايثارگر در اين اداره كل مشغول به كار هستند كه 60 درصد آنها در پست هاي مديريتي فعاليت دارند.
مشاور مدير عامل بانك كشاورزي در امور ايثارگران هم در اين نشست خواستار ايجاد پست هاي سازماني امور ايثارگران در بخش هاي دولتي شد و گفت: اين موضوع در بانك كشاورزي در حال تحقق است و تلاش خواهيم كرد تا قوانين مربوط به ايثارگران در اين سيستم اجرايي شود.
امير عباس مظفري اظهار داشت: ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا حق بزرگي بر گردن ما دارند و ما وظيفه داريم از مقام و منزلت آنها تجليل كنيم.
همچنين مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد گفت: اين استان سه هزار و 850 شهيد، 756 آزاده، 10 هزار و 700 جانباز، يك هزار و 730 فرزند شهيد و 50 هزار رزمنده دارد.
احمد ابراهيمي با اشاره به نقش ويژه ايثارگران در جنگ تحميلي و كمك به پيشبرد امور در شرايط حاضر، سركشي از خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران و بررسي مسايل و مشكلات آنان را از جمله برنامه هاي اين اداره كل برشمرد و خواستار، پيگيري اجراي قوانين مربوط به ايثارگران توسط دستگاه هاي اجرايي شد.
همچنين احمد علي دشتي پور، مشاور استاندار يزد در امور ايثارگران اقدامات اداره كل امور اقتصادي و دارايي در اين بخش را ستود و خواستار توجه دستگاه هاي اجرايي به امور ايثارگران شد و گفت: در راستاي بزرگداشت مقام و منزلت ايثارگران، برنامه هايي به مناسبت هاي مختلف طرح ريزي و براي اجرا به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.
در اين نشست مديران دستگاه هاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي گزارشي از وضعيت ايثارگران ارائه و مسائل و مشكلات اين بخش را بيان كردند.
در اين نشست مديران و نمايندگان دستگاههاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي شامل گمرك، امور مالياتي، بيمه ها، بانك ها، بورس و اموال تمليكي و همچنين مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يزد حضور داشتند.
1968/ 2047