به گزارش روز یكشنبه ایرنا، خلیل رنجبر اظهار داشت: این تعداد دانش آموز در پایه های اول تا سوم ابتدایی و در مدارس عادی تحصیل كرده و از ما خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی دریافت می كنند.
وی افزود: در سال تحصیلی گذشته خدمات آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان دیرآموز پایه اول تا ششم ابتدایی شاغل به تحصیل در مدارس عادی بود كه امسال براساس سیاست های ابلاغی این خدمات فقط به دانش آموزان پایه های اول تا سوم ارائه خواهد شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی كردستان تاكید كرد: سال تحصیلی جاری در مجموع هفت هزار و 170 دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراكز آموزشی ویژه مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینكه دانش آموزان دیرآموز متعلق به جامعه عادی هستند، یادآور شد: تلفیق دیر آموزان در كلاس های عمومی در مدارس عادی در كنار همسالان گامی موثر در ترویج یكسان سازی عدالت آموزشی و ایجاد ساختار طبیعی در محیط های آموزشی است.
رنجبر اضافه كرد: ارتقای كارآمدی معلمان در مواجهه با دیر آموزان، آموزش والدین، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای و فراهم آوردن فرصت های برابر آموزشی از خطر حذف شدن این دانش آموزان در جریان آموزشی می كاهد.
وی گفت: سال تحصیلی گذشته با برگزاری 42 كارگاه تخصصی آموزشی به بیش از سه هزار و 300 نفر از اولیا و معلمان دانش آموزان دیر آموز آموزش های لازم ارائه شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی كردستان اظهار داشت: همچنین در راستای تحقق شعار آموزش برای همه و تحقق حقوق انسانی برای دیر آموزان، 23 كلاس جبرانی و مداخله بهنگام برای نوآموزان پیش دبستانی در سطح استان برگزار شده است.
سال تحصیلی گذشته حدود 10 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مداس عادی و یژه استان كردستان مشغول به تحصیل بودند.
7348/9102
سنندج - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش استثنایی كردستان گفت: در سال تحصیلی جاری تعداد سه هزار و 500 دانش آموز دیرآموز در مدارس عادی دوره ابتدایی استان مشغول تحصیل هستند.