۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83067603
T T
۰ نفر
خدمت رساني به زائران اربعين حسيني در مرز چذابه آغاز شد

اهواز - ايرنا - رئيس كميته جذب مشاركت هاي مردمي ، اسكان و تغذيه ستاد اربعين حسيني خوزستان گفت: همزمان با حركت كاروان هاي زائران اربعين حسيني به سمت گذرگاه هاي مرزي خوزستان ، خدمت رساني مواكب به زائران از روز سه شنبه در مرز چذابه شروع شد.

حجت الاسلام سيدمحمود موسوي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: خدمت رساني به زائران اربعين حسيني شامل توزيع غذا ، اسكان و استراحت است كه به صورت شبانه روزي توسط موكب داران انجام مي شود.
وي با بيان اينكه هم اكنون حدود 300موكب به طول سه كيلومتر مشغول ارائه خدمات در مرز چذابه هستند افزود: بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته پذيرايي از زائران اربعين حسيني تا 25صفر يعني تا بازگشت كامل زائران از عراق ادامه مي يابد.
رئيس كميته جذب مشاركت هاي مردمي ، اسكان و تغذيه ستاد اربعين حسيني خوزستان با اشاره به اينكه فعاليت مردمي همه مواكب بين راهي و مسيرها منتهي به مرزهاي چذابه و شلمچه شروع شده ، پيش بيني كرد در روزهاي آينده حركت كاروان هاي اربعين حسيني به سمت مرزهاي چذابه و شلمچه شتاب گيرد.
حجت الاسلام موسوي در ادامه افزود: امكانات و تجهيزات لازم در مواكب آماده شده و امكان اسكان بيش از 10هزار زائر در مواكب مستقر در گذرگاه هاي مرزي چذابه و شلمچه فراهم است.
موسوي با بيان اينكه همه كارهاي اجرايي ، پشتيباني و مسايل مالي موكب داران از صفر تا صد آن توسط مردم انجام مي شود افزود:دولت در بحث اربعين تنها در فراهم كردن زيرساخت ها همچون جاده ، بهداشت ، امنيت ، آب ، برق و سوخت رساني ورود كرده و بقيه كارها برعهده مردم مومن و مشتاق اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام است.
بيش از يك هزار موكب در مرزهاي چذابه و شلمچه ، ورودي هاي استان و مسيرهاي منتهي به اين 2 گذرگاه مرزي برپا شده است.
به گزارش ايرنا بيشتر مواكب برپا شده در مرزهاي چذابه و شلمچه از مناطق غرب خوزستان هستند هرچند همه شهرستان هاي استان موكب اختصاصي براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني دارند.
گذرگاه هاي چذابه و شلمچه در خوزستان و گذرگاه مهران در استان ايلام سه گذرگاه رسمي تردد زائران اربعين حسيني هستند.
در اربعين پارسال 380هزار زائر از گذرگاه مرزي چذابه و 650هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عاليات مشرف شدند.
حركت پرشور كاروان هاي اربعين حسيني از اوايل ماه صفر شروع و تا 2 روز مانده به اربعين ادامه خواهد داشت.
براساس تقويم رسمي كشور ، هشتم آبان مطابق با بيستم ماه صفر ، روز اربعين حسيني است.
حركت منسجم زائران اربعين حسيني به شكل كنوني از سال 1392 شروع شد و هر سال بر عظمت و شكوه راهپيمايي بزرگ اربعين افزوده مي شود.
6065/6002