۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲
کد خبر: 83069575
T T
۰ نفر

موكب دماوند آماده اسكان 500 زائر در كربلا است

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲
کد خبر: 83069575
موكب دماوند آماده اسكان 500 زائر در كربلا است

تهران -ايرنا - دبيرستاد اربعين حسيني شهرستان دماوند از آمادگي موكب امام حسن مجتبي (ع) اين شهرستان امسال براي اسكان 500 زائر و ارائه خدماتي همچون اطعام سه وعده غذايي، تامين خدمات بهداشتي و پذيرايي براي 30 هزار زائر را به صورت روزانه خبر دارد.

محمود پور ديوان بيگي مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره اقدامات صورت گرفته جهت برپا شدن موكب امام حسن مجتبي(ع) در كربلا معلي اظهار داشت: موكب امام حسن مجتبي (ع) امسال براي چهارمين بار در محله باب الطويريج براي اقامه عزاداري و آماده كردن پذيرايي از زائران سيد الشهدا برپا مي شود.
وي با بيان اينكه امسال حسينيه‌اي طبق قرارداد با اين اهالي در دست تجهيز موكب قرار گرفته است، افزود: فضاي اين حسينيه با داشتن دو طبقه 400 مترمربعي براي استراحت و اسكان روزانه حدود 500 زائر پيش بيني شده است.
اين مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر حسينيه، در ايستگاه موكب هم روزانه بالغ بر 30هزار نفر را با چاي و شيريني و سه وعده غذايي پذيرايي مي كنيم.
مقدم با اشاره به اينكه استقرار موكب امام حسن مجتبي(ع) شهرستان دماوند از 15 تا 20 صفر مطابق با ايام اربعين خدمات رساني خواهد كرد، گفت: سال گذشته به دليل در اختيار داشتن قطعه‌ زمين و فضاي كافي، قادر به برقراري چادرهاي اسكان بوديم و مي‌توانستيم در يك شبانه روز حدود يكهزار نفر را اسكان بدهيم اما امسال به دليل گرماي شديد و عدم دسترسي به مكان سابق اين امكان از ما گرفته شده ولي با اين وجود شرايط اسكان همچنان فراهم است.
دبيرستاد اربعين حسيني شهرستان دماوند خاطرنشان كرد: امكان پذيرايي از بانوان شهرستان دماوند مقدور نيست اما اميدواريم با ساخت حسينيه و كمك و حمايت مالي شهروندان به موكب، فضايي را در طبقات بالا براي استراحت و زيارت بانوان در ايام اربعين و حتي طي 6 ماه از سال اختصاص دهيم.
وي گفت: كمك در قالب كالا و يا حمايت هاي نقدي و همچنين وسايل نقليه و مصالح ساختماني براي ساخت حسينيه جهت ارسال توسط نهادهاي شهرستان و خيرين صورت گرفته كه جاي تقدير دارد و اميدواريم سال هاي ديگر نيز اين فعاليت ادامه يابد و بتوانيم خدمات بهتري ارائه دهيم.
مقدم با بيان اينكه جهت ساخت حسينيه و انجام تهميدات لازم قبل از برپايي موكب تعدادي از نيروها اعزام شده اند، افزود: هم اكنون 60 نفر به كربلاي معلي اعزام شده‌اند و 20 كاميون نيز در اختيار موكب جهت آماده سازي حسينيه قرار گرفته و در نظرداريم اقداماتي همچون سرويس‌هاي بهداشتي، كف‌سازي و تهيه مكان آشپزخانه ايجاد كنيم و تا خدمات به نحو مطلوب تري ارائه شود.
اين مقام مسئول گفت: اين موكب علاوه بر خدمات به زائران در كربلا، ساخت حسينيه در مشهد مقدس و ساخت بيمارستان‌ و مراكز خيريه و درماني را در شهرستان در نظر دارد.
دبيرستاد اربعين حسيني دماوند يكي از اقدامات ارزشمند موكب دماوند را كمك به زلزله زدگان كرمانشاه دانست و بيان كرد: تاكنون اين ستاد حدود دو هفته كمكهاي مردمي و زائران را جذب و چندصد ميليون وجه نقد و كالاهاي غيرنقدي را به كرمانشاه ارسال كردند.
تهرام/7246//1348
۰ نفر