۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۸
کد خبر: 83070822
T T
۰ نفر
كاراته كا شیرازی مدال طلای كاراته المپیك جوانان را كسب كرد

شیراز- ایرنا- نوید محمدی كاراته كا شیرازی شامگاه پنجشنبه درسومین دوره رقابت های المپیك جوانان كه در آرژانتین در حال برگزاری است، مدال طلا را بر گردن آویخت.

به گزارش ایرنا، محمدی كه در وزن به اضافه 68 كیلوگرم در فینال مقابل نبیل اچ چابی از مراكش دارنده عنوان نایب قهرمانی جوانان جهان قرار گرفته بود با نتیجه پنج بر صفر پیروز شد و نخستین مدال طلای كاراته در المپیك جوانان را به نام خود ثبت كرد.
وی پیش از رسیدن به فینال در نخستین مبارزه مقابل سین مك كارتی از ایرلند جنوبی با نتیجه پنج بر 2 پیرور شد اما در پیكار دوم با نتیجه 2 بر صفر مغلوب كیسی ساكیاما ژاپنی دارنده طلا و برنز آسیا شد.
این ورزشكار شیرازی در سومین مبارزه با نتیجه یك بر صفر توماس كوزا از اسلواكی را برد و به نیمه نهایی راه یافت.
محمدی در نیمه نهایی به مصاف انس بولوت از تركیه رفت و پس از تساوی 3 بر 3 با قانون سنشو ( گرفتن اولین امتیاز) برنده میدان شد و به فینال راه یافت و در این مرحله هم از سد نبیل اچ چابی از مراكش با نتیجه پنج بر صفر به برتری دست یافت و مدال ارزشمند طلا را برای فارس و كشورمان به ارمغان اورد.
محمدرضا رحمانیان در پرتاب دیسك، حمید رضا ده بزرگی در كشتی فرنگی و نوید محمدی در كاراته، ورزشكاران شركت كننده از استان فارس در رقابت های المپیك جوانان هستند.
حمید رضا ده بزرگی، كشتی گیر شیرازی در سومین روز این رقابت ها در وزن 45 كیلو گرم مدال طلا را برای كاروان ورزشی ایران كسب كرد و محمد رضا رحمانیان هم در پرتاب دیسك چهارم شد.
سومین دوره بازی های المپیك 2018 آرژانتین از پانزدهم مهرماه جاری آغاز شده و تا بیست و هفتم همین ماه در آرژانتین ادامه دارد.
كاروان ورزشی ایران با 49 ورزشكار دختر و پسر در 17 رشته ورزشی در این رقابت ها شركت كرده است.
7368/ 2027