۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۰
کد خبر: 83071201
T T
۰ نفر
مرزهاي شلمچه و چذابه شبانه روز براي تردد زائران فعال هستند

آبادان - ايرنا - استاندار خوزستان گفت: با توجه به افزايش تردد زائران براي ورود به خاك عراق، مرزهاي شلمچه و چذابه شبانه روز فعال هستند.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي روز جمعه در بازديد از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز شلمچه بزرگترين و مجهزترين مرز تردد زائران اربعين حسيني است كه در چند روز اخير بيشترين حجم خروج زائران از جمله اتباع خارجي را شاهد بوده است.
وي افزود: تمامي دستگاه هاي اجرايي با تلاش و خدمات رساني به زائران اربعين حسيني بايد وجهه خوزستان در اين همايش عظيم و معنوي حسيني را حفظ كنند.
استاندار خوزستان گفت: مرزهاي چذابه و شلمچه بعنوان مرزهاي تردد زائران اربعين حسيني در خوزستان به صورت شبانه روزي فعاليت دارند و زائران با داشتن ويزا و گذرنامه در هر ساعتي از شبانه ‌روز مي توانند از اين مرزها عبور كنند.
شريعتي افزود: به لحاظ امنيت نيز از ورودي استان خوزستان تا مرزهاي شلمچه و چذابه زير نظر نيروهاي نظامي و امنيتي مي باشد و مشكل خاصي در اين زمينه احساس نمي شود.
وي تصريح كرد: آب آشاميدني، پاركينگ، موكب هاي مردمي، جايگاه سوخت و روشنايي برق در مرزهاي شلمچه و چذابه براي رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است.
استاندار خوزستان با اشاره به نياز آب بسته بندي شده در مرزهاي شلمچه و چذابه گفت: تهيه آب براي مواكب نيز از جمله مشكلات 2 مرز به شمار مي رفت كه اين مشكل در حال برطرف شدن است..
وي افزود: براي تردد كاميون هايي كه وسايل مورد نياز موكب هاي مستقر در عراق را حمل مي مي كنند مشكلي از سوي كشور عراق صورت گرفت كه با پيگيري سفارت ايران اين مشكل امروز برطرف خواهد شد.
شريعتي افزود: تردد زائران روز به روز در حال افزايش است، و تا به امروز 50 هزار زائر كه شامل 9 هزار اتباع خارجي است از مرز شلمچه عبور كردند.
به گزارش ايرنا پايانه مسافري مرزي شلمچه با 40 گذرگاه كنترل گذرنامه ورود و خروج با ظرفيت روزانه 100 هزار نفري به مسافران خدمات رساني مي كند.
13 هزار خادم در450 موكب حسيني در مرز شلمچه در ايام اربعين حسيني از ميدان مقاومت خرمشهر تا پايانه مرزي گذرگاه شلمچه كار خدمات رساني به زائران اربعين حسيني را برعهده دارند.
مرزهاي شلمچه و چذابه 2 گذرگاه مرزي تردد زائران اربعين حسيني در استان خوزستان مي باشند.
گذرگاه مرزي شلمچه در 15 كيلومتري خرمشهر قرار دارد.
7104/6068