۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴
کد خبر: 83076003
T T
۰ نفر
عربستان به دنبال سلطه اقتصادي در پاكستان است

اسلام آباد- ايرنا- روزنامه اكسپرس تريبيون پاكستان با اشاره به استقبال چين از سرمايه گذاري عربستان در گوادر نوشت اين دو كشور به دنبال سلطه اقتصادي و تجاري در پاكستان هستند.

به گزارش ايرنا،'محمد يمين 'در ادامه اين مقاله سرمايه گذاري عربستان در بندر گوادر را بهتر از دريافت وام از اين كشور دانست و اضافه كرد مهمترين نگراني تلاش عربستان براي گسترش تفكر وهابي است.
در بخش ديگري ازاين مطلب اضافه شده است 'محمد بن سلمان' وليعهد عربستان سعودي با برنامه جاه طلبانه خود در صدد تسلط و نفوذ در منطقه است.
اين نشريه پاكستاني با اشاره به ناكامي تلاش هايي عربستان در سوريه ،عراق و لبنان نوشت جنگ بي حاصل و پرهزينه با يمن و اختلاف با قطر از ديگر مشكلات عربستان عربستان است.
به نوشته اين روزنامه عربستان همچنينن درگير رقابت شديد و پرهزينه با ايران است.
روزنامه «اكسپرس تريبيون» در ادامه اين مطلب با اشاره به ورشكستگي و فساد مالي در پاكستان نوشت اين كشور نيازمند بازسازي زيرساختها است .
در بخش ديگري از اين مطلب با اشاره به تجهيز پاكستان به سلاح اتمي و ارتشي بزرگ و قدرتمند اضافه كرد عربستان و چين قادر به تسلط به پاكستان نخواهند بود.
نويسنده با اشاره به كمبود منابع مالي در پاكستان نوشت دولت مي تواند با برنامه ريزي منظم از شرايط سخت عبور كند.
محمد يمين در ادامه نوشت:پس از گذشت چند ماه از به قدرت رسيدن حزب «تحريك انصاف» در پاكستان به رهبري عمران خان وضعيت اقتصادي و مالي اين كشور هر روز نسبت به روز قبل بدتر شده است.
وي با زير سوال بردن دعوت دولت از عربستان براي سرمايه گذاري در كريدور اقتصادي چين و پاكستان نوشت:عمران خان همانند دولت هاي پيشين به جاي تكيه بر مردم به دنبال كمك گرفتن از نهادهاي بين المللي و كشورهاي خارجي است.
آساق**6125**1600