۶ آبان ۱۳۹۷، ۷:۲۰
کد خبر: 83080815
T T
۰ نفر
خراسان جنوبی با كیفیت ترین زعفران كشور را دارد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان جنوبی گفت: این استان به ویژه شهرستان قاینات با كیفیت ترین زعفران كشور را داراست و به لحاظ كمیت نیز بعد از خراسان رضوی در جایگاه دوم قرار دارد.

غلامرضا قوسی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برداشت 57 تن زعفران خشك به ارزش 456 میلیارد تومان در استان پیش بینی می شود.
وی سطح اراضی زیر كشت این محصول را 15 هزار و 782 هكتار در استان عنوان كرد و افزود: 35 هزار و 830 كشاورز در این زمینه فعالیت می كنند.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش هفت درصدی برداشت گل زعفران در استان بیان كرد: سال گذشته حدود 54 تن زعفران از اراضی سطح زیر كشت این محصول در استان برداشت شده است.
وی اظهار داشت: برداشت گل زعفران از ابتدای آبان در استان آغاز می شود و تا اوایل آذرماه ادامه دارد.
قوسی یادآور شد: قاینات با چهار هزار و 658 هكتار بالاترین سطح زیر كشت زعفران استان را به خود اختصاص داده و پارسال 17.5 تن زعفران در این شهرستان برداشت شد.
وی افزود: سال گذشته نخستین بار خرید تضمینی زعفران از كشاورزان در استان كلید خورد و بیش از سه هزار كیلوگرم زعفران خشك خریداری و تمام مطالبات كشاورزان پرداخت شد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای جلوگیری از كاهش قیمت این محصول و كمك به حفظ منافع كشاورزان پارسال دستورالعمل خرید تضمینی زعفران از سوی وزیز جهاد كشاورزی ابلاغ شد.
نشان ملی زعفران قاینات سال گذشته كسب شد و مهرماه امسال برند جهانی این محصول به نام قاینات ثبت شد.
زرشك، عناب و زعفران از محصولات استراتژیك خراسان جنوبی است كه در سطح ملی و جهانی شهرت دارند.
7557 * 6054