۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 83081229
T T
۰ نفر

بيش از 48 هزار پلاك در سنندج مميزي و ثبت شد

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 83081229
بيش از 48 هزار پلاك در سنندج مميزي و ثبت شد

سنندج - ايرنا - مدير اداره مميزي املاك شهرداري سنندج گفت: از زمان اجراي طرح مميزي املاك تاكنون اطلاعات 48 هزار و 487 پلاك در قالب 59 هزار و 113 پرونده جمع آوري ثبت و به شهرداري مناطق ارسال شده است.

قدرت الله سيف پناهي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طرح مميزي املاك از سال 92 با جمع آوري اطلاعات املاك نواحي منفصل شهري ننله در سنندج آغاز و تاكنون اين تعداد پلاك در نواحي مختلف شهر مميزي و ثبت شده است.
وي افزود: در راستاي اجراي اين طرح از دي ماه سال 92 تا دي ماه 95 اطلاعات 40 هزار و 504 پلاك در قالب 49 هزار و 264 پرونده در نواحي منفصل شهري ننله و نايسر و منطقه 2 سنندج مميزي و ثبت شد.
مدير اداره مميزي املاك شهرداري سنندج با اشاره به اينكه اجراي طرح مميزي در ناحيه منفصل شهري حسن آباد از خرداد ماه سال 96 آغاز شده است، تاكيد كرد: از زمان آغاز طرح در اين ناحيه تاكنون اطلاعات پنج هزار و 259 پلاك در قالب پنج هزار و 631 پرونده مميزي و ثبت شده است.
وي يادآور شد: طرح مميزي املاك در ناحيه منفصل شهري حسن آباد در چهار حوزه انجام مي شود و در حال حاضر از پيشرفت 85 درصدي برخردار است.
سيف پناهي با بيان اينكه از ابتداي امسال اين طرح در شهرداري منطقه سه سنندج نيز آغاز شده است، اضافه كرد: اين طرح در منطقه سه از پيشرفت 15 درصدي برخوردار بوده و تاكنون اطلاعات 2 هزار و 724 پلاك در قالب 4218 پرونده مميزي شده است.
وي مدت زمان اجراي طرح مميزي املاك در سطح منطقه سه را 28 ماه اعلام كرد، گفت: پس از اتمام اجراي اين طرح در منطقه سه و ناحيه منفصل شهري حسن آباد فعاليت در منطقه يك و ناحيه بهاران نيز آغاز خواهد شد.
مدير اداره مميزي املاك شهرداري سنندج افزود: شهروندان بايد اطلاعات لازم در خصوص واحدهاي تجاري و مسكوني خود را در اختيار داشته باشند تا هنگام مراجعه كارشناسان مميزي بتوانند به سوالات آنها پاسخ دهند.
وي تاكيد كرد: ساكنان اين مناطق هنگام مراجعه ماموران اجراي طرح، مداركي شامل سند مالكيت، فيش آب، برق و گاز، پروانه ساختماني، پايان كار و مدارك شناسايي مالك را در اختيار اجرا كنندگان طرح قرار دهند.
مديريت شهري براي برنامه ريزي هاي اصولي در حوزه هاي مختلف نيازمند داشتن اطلاعات كامل، جامع و به روز است و يكي از راهكارهاي شناسايي املاك و كاربري هاي موجود سطح شهرها جهت ايجاد بانك اطلاعاتي منظم، اجراي طرح مميزي املاك است.
طرح مميزي املاك از سال 92 در سطح شهر سنندج آغاز شده است.
شهر سنندج مركز استان كردستان با حدود 500 هزار نفر جمعيت، سه منطقه شهرداري دارد.
7348/9102