۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83081369
T T
۰ نفر
مایلیم استاندار در هرمزگان بماند

بندرعباس- ایرنا- نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملكرد استاندار تاكنون قابل قبول و رضایت بخش بوده و تا جایی كه امكان داشته با نمایندگان همراهی كرده و به همین دلیل مایلیم فریدون همتی در سمت و مسئولیت خود باقی بماند.

حسین هاشمی تختی روز یكشنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران ایرنا مركز هرمزگان افزود: مجمع نمایندگان استان گفت و گوهایی نیز با نماینده عالی دولت در استان داشته اند و استاندار تمایل داشت برای به سرانجام رساندن برخی از طرح هایی كه شروع كرده در استان باقی بماند.
عضو كمیسیون عمران مجلس در ادامه پیرامون برخی مباحثی كه درباره این موضوع وجود دارد اظهار داشت: البته برخی نمایندگان استان فارس درباره ویژگی ها و عملكرد استاندار هرمزگان از ما سئوالاتی داشتند و این نشان می دهد زمینه هایی وجود دارد كه این پرس و جوها را انجام می دهند.
یكی از سه نماینده حوزه مركزی هرمزگان در مجلس تصریح كرد: در حال حاضر 2 نگاه در وزارت كشور وجود دارد كه یكی از آنها رفتن استانداران با سابقه به استان های بزرگ مانند اصفهان و فارس است و دیدگاه دیگر مبتنی بر ادامه فعالیت استانداران فعلی در جایگاه های كنونی آنان و بكارگیری نیروهای جدید به جای استانداران بازنشسته است.
وی تصریح كرد: در صورت اجرایی شدن دیدگاه اول، امكان جابجایی مدیریتی در استان وجود دارد و به نظر می رسد استاندار هرمزگان نیز بی میل نیست كه به استانی بزرگ تر برود.
*مدیر بومی یا غیر بومی، تعامل یا تقابل
یكی از سه نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفته های خود درباره انتصاب ها در استان اظهار داشت: جدای از مساله بومی یا غیر بومی، هر مدیری كه از سه شاخصه و ویژگی پاك دستی، كارآمدی (تعهد همراه با تخصص) برخوردار بوده و با ولایت نیز زاویه نداشته باشد و مطیع امر رهبری باشد مورد حمایت من است.
هاشمی تختی در عین حال تصریح كرد: اگر نیروی بومی كارآمد و توانمند در استان باشد، چرا نباید از آن ها استفاده كنیم كه هزینه دولت نیز پایین بیاید، اما در صورت نداشتن نیروی قابل و توانمند می توان از نیروی غیر بومی استفاده كرد.
وی یاد آور شد: بر اساس همین دیدگاه و شاخص ها با استاندار در انتصاب مدیران تعامل داریم و با توجه به نیاز كشور به وحدت، اگر در مواردی چالش و تفاوت دیدگاهی نیز وجود دارد، كشاندن آن به سطح جامعه را به نفع استان نمی دانیم.
وی خاطرنشان كرد: در تعامل با استاندار هرمزگان در نشست ها، تذكرها و پیشنهادهای لازم را ارائه داده ایم كه در بسیاری از مواقع، به دلیل این كه منطقی بوده، استاندار آن را پذیرفته و یك جاهایی نیز ما قانع شدیم اما استدلال هایی نیز هست كه از جایگاه قانونی خود را درگیر نكردیم و معتقد نیستیم تنش به جامعه وارد كنیم.

**حوزه هایی كه نیاز به نگاه و تمركز بیشتر استاندار دارد
وی در جواب به این سئوال كه استاندار هرمزگان با توجه به وضعیت فعلی استان باید روی چه موضوع هایی بیشتر تمركز كند، گفت:هر چند استاندار روی بحث اشتغال و رفع بیكاری اهتمام دارد اما انتظار می رود در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهد.
عضو كمیسیون عمران مجلس یاد آورشد: استاندار همچنین باید روی استفاده از ظرفیت های دریا، بانكرینگ سوخت، ترانزیت و ترانشیپ كالا توجه جدی تر داشته باشد و تحولی نیز در سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شود.
هاشمی تختی تصریح كرد: پرداختن به بحث های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز مورد نظر است و دستگاه هایی كه نیاز روزانه مردم است از جمله آب و فاضلاب، آب منطقه ای و جهادكشاورزی نیز نیازمند توجه بیشتر هستند.
وی همچنین با انتقاد از عملكرد جهاد كشاورزی اظهار داشت: این نهاد در كنار كشاورز نیست و نظارت كافی ندارد.
به گفته این نماینده مجلس، كشاورزان سال به سال بدهكارتر و گرفتار تر می شوند و محصولاتشان به فروش نمی رسد كه انتظار داریم گره كور كشاورزان هر چه سریع تر باز شود.
هاشمی تختی تصریح كرد: جهاد كشاورزی چه برنامه هایی برای كشت، تامین كود و سم و حتی فروش محصولات كشاورزان دارد و كشاورز استان اكنون با آفت لیمو، نخیلات و سایر محصولات روبرو است كه باید این مشكلات حل شود.
این نماینده مجلس در ادامه بیان داشت: جهاد كشاورزی با ذینفعان خود همراه نیست و كشاورز نمی داند امسال چه محصولاتی را بكارد كه بازار فروش داشته باشد.

*تكلیف دستگاه های فرهنگی زودتر مشخص شود
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بلاتكلیفی طولانی مدت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مباحث مدیریتی آموزش و پرورش استان نیز اظهار داشت: تكلیف این 2 مجموعه باید هر چه سریع تر روشن شود.
وی توضیح داد: مدیركل فعلی آموزش و پرورش از نیروهای مومن، اخلاق مدار و خوب است اما نظر ما این است كه این مجموعه حركت كند و تحولی در آن ایجاد شود.
هاشمی تختی اضافه كرد: هم اكنون 4 نماینده از پنج نماینده استان بر سر گزینه جایگزین اتفاق نظر دارند اما معلوم نیست چرا در تعیین تكلیف این مجموعه مهم تعلل می شود.
وی درباره اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز كه مدتی است به صورت سرپرستی اداره می شود اظهار داشت: گزینه های مختلفی از درون و خارج استان برای مدیریت این دستگاه فرهنگی مطرح هستند اما هنوز نتیجه گیری نشده و جمع بندی اتفاق نیفتاده است.

** حمایت قاطع از مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج فارس
عضو كمیسیون عمران مجلس در خصوص طرح سئوال توسط یكی از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییرات هیات مدیره پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز گفت: مدیرعامل فعلی این مجموعه با وجود آن كه جوان و غیربومی است اما كارآمدی و توانمندی خود را اثبات كرده و ضمن حمایت جدی از مدیریت این مجموعه اجازه نمی دهیم، به بهانه جوان بودن، وی را تغییر دهند.
هاشمی تختی تصریح كرد: در كنار كارآمدی مدیریتی، همراهی و تعامل مدیریت این مجموعه صنعتی خوب است و یكی دیگر از نمایندگان استان در مجلس نیز بر حمایت از وی تاكید كرده است.

*ایرنا رسانه با تجربه و متخصص استان است
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در آخرین بخش از سخنان خود، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی یك رسانه رسمی با تجربه است و در استان هرمزگان نیز با مسائل برخوردی حرفه ای و تخصصی دارد و همیشه از منفعل بودن پرهیز داشته است.
هاشمی تختی تاكید كرد: جریان سازی و اثرگذاری از دیگر ویژگی های حرفه ای این رسانه در استان است.
وی ادامه داد: برای رسیدگی به مسایل و مشكلات مردم باید رسانه ها و نمایندگان مجلس در كنار هم به یكدیگر كمك كنند.
2094 /7195/6048