۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 83081402
T T
۰ نفر
فرمانده نیروی دریایی ارتش از گذرگاه مرزی شلمچه دیدن كرد

شلمچه - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یكشنبه با حضور در گذرگاه مرزی شلمچه در جریان روند تردد زائران اربعین حسینی و خدمت رسانی به آنها قرار گرفت.

به گزارش ایرنا امیر دریادار حسین خانزادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیام جهانی اربعین امتداد نهضت عاشوراست و نمود آن را می‌ توان در انسان‌ هایی دید كه با حضور در این مراسم زندگی آنها دچار تغییرات عمده شده است.
وی افزود: ملتی كه در این مسیر قدم بر می دارد و شهادت یكی از آرمان ها و بالاترین افتخار وی است اسارت ندارد.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اربعین تكیه‌گاه معنوی را برای انسان ایجاد می كند و آن عشق و محبت با همه فضیلت ‌ها و خوبی ‌ها در زندگی فرد پررنگ ‌تر می شود.
امیر دریادار خانزادی تصریح كرد: نیروی دریایی نیز با برپایی موكب و ذرمانگاه در كنار سایر دستگاه ها اقداماتی در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین انجام داده است.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به استقرار بیمارستان نیروی دریایی ارتش در مرز شلمچه گفت: تا روز شنبه 700 زائر از این بیمارستان خدمات درمانی دریافت كردند.
امیر دریادار خانزادی از استقرار تیم واكنش سریع شامل آمبولانس و خودرو آزمایشگاهی در مرز شلمچه خبر داد و گفت: با استقرار این تجهیزات در هر موقعیتی كه نیاز به امكانات باشد، خدمات قابل ارائه هستند.
وی گفت: امسال نحوه خدمت رسانی، همراهی و همكاری تمامی دستگاه ها و آحاد مردم در گذرگاه های مرزی اربعین وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و امنیت نیز به خوبی تامین شده است.
وی با تاكید بر اینكه با تلاش همگان امنیت و نظم بسیار خوبی در مرز شلمچه برقرار است افزود: با فرهنگ مثال زدنی زائران در این مرز شاهد تردد روان هستیم.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی افزود: مجموعه این هم افزایی كمك می كند تا نهضت اربعین كه پشتوانه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است با نظم بسیار خوبی پا برجا بماند.
از ابتدای ماه صفر تا‌كنون بیش از 530 هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرز شلمچه عبور كرده و به كربلا و نجف مشرف شدند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 كیلومتری خرمشهر و 20 كیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.
بیش از 450 موكب حسینی از میدان مقاومت تا مرزشلمچه به زائران اربعین خدمت رسانی می كنند.
7104/6068