۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 83082415
T T
۰ نفر
500 هزار زائر در موكب‌هاي كهگيلويه و بويراحمد پذيرايي شد

گچساران- ايرنا- جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات كهگيلويه و بويراحمد گفت: 500 هزار نفر از زائران اربعين حسيني در موكب‌هاي مستقر اين استان و مرز شلمچه تا كنون پذيرايي شدند.

جهانگير زماني مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد زائر 150 هزار نفر در مرز شلمچه و 350 هزار نفر از سوي موكب هاي مستقر در استان پذيرايي شدند.
وي با بيان اينكه هم اكنون 2 موكب از اين استان در مرز شلمچه فعال است افزود: اين زائران در نوبت‌هاي صبحانه، ناهار، شام و اسكان پذيرايي شدند.
زماني مقدم اظهار داشت: از تعداد زائران پذيرايي شده در مرز شلمچه بيش از 50 هزار نفر زائر خارجي از پاكستان، افغانستان، فرانسه، آذربايجان و گرجستان بوده است.
وي بيان كرد: 28 موكب پذيرايي از زائران اربعين از سوي مجموعه نيكوكاران و دستگاه‌هاي اجرايي اين استان در مسير زائران تا نجف اشرف برپا شد.
زماني مقدم ابراز كرد: به‌منظور ارائه خدمات به زائران عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني 18 موكب تا شلمچه برپا شد.
وي اظهار داشت: كهگيلويه و بويراحمد در خارج از مرز 9 موكب را در مسير نجف تا كربلا مديريت مي‌كند كه از اين تعداد سه مورد در صحن حضرت زهرا، سه مورد در جاده نجف كربلا در كنار عمودهاي 172، 836 و 1040 و سه موكب ديگر روبه روي مدرسه آيت الله سيستاني جنب بيمارستان امام علي (ع) در عراق برپا شده است.
وي ابراز كرد: يك هكتار زمين در مرز شلمچه به استان اختصاص داده شده كه موكب شهداي استان كهگيلويه و بويراحمد در اين مكان ساخته شد.
زماني مقدم افزود: يكهزارو 163 نفر در اين موكب‌ها به زائران اربعين حسيني خدمت‌رساني مي‌كنند كه از اين تعداد 250 خادم در موكب هاي مستقر در عراق هستند.
در اربعين سال گذشته موكب‌هاي استان كهگيلويه و بويراحمد در شلمچه، كربلا و نجف برپا بود كه از 144 هزار زائر خارجي از كشورهاي هند، آذربايجان، پاكستان در مرز شلمچه پذيرايي كردند.
سال گذشته افزون بر 10 هزار نفر از مردم كهگيلويه و بويراحمد در آيين پياده روي اربعين حسيني شركت كردند.
يك ميليون و 500 هزار نفر از زائران اربعين حسيني در موكب‌هاي مستقر اين استان در مسير نجف - كربلا پذيرايي شدند.
2082/6110