۸ آبان ۱۳۹۷، ۲:۱۴
کد خبر: 83083236
T T
۰ نفر
توافقات دوجانبه فلسطيني ها با رژيم صهيونيستي متوقف شد

تهران - ايرنا - شوراي مركزي فلسطين دوشنبه شب در بيانيه پاياني سي امين نشست خود كه با حضور 'محمود عباس' رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين برگزار شد، به رسميت شناختن كشور اسرائيل و ساير توافقات دوجانبه با اين رژيم را به حالت تعليق درآورد.

به گزارش خبرگزاري رسمي فلسطين (وفا)، شوراي مركزي فلسطين اعلام كرد: تا زماني كه اسرائيل كشور فلسطين را با مرزهاي سال 1967 و به پايتختي قدس شرقي به رسميت نشناسد، شوراي مركزي و تشكيلات خودگردان رسميت شناختن اسرائيل را به حالت تعليق درمي آورد.
در بيانيه پاياني نشست شوراي مركزي فلسطين كه در شهر رام الله برگزار شد، آمده است: هماهنگي هاي امنيتي و همه توافقاتي كه تاكنون با اسرائيل صورت گرفته، متوقف مي شود.
شوراي مركزي فلسطين همچنين صلاحيت پيگيري و ضمانت اجرايي تصميمات اتخاذ شده از سوي اين شورا را به محمود عباس و كميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين محول كرده است.
در اين بيانيه همچنين به طرح موسوم به «معامله قرن» دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا اشاره و تاكيد شده كه دولت آمريكا بخشي از اين مشكل است و بخشي از راه حل نيست.
شوراي مركزي فلسطين همچنين حق مشروع فلسطينيان براي مقاومت در برابر اشغالگران با همه ابزارهاي موجود براساس قوانين بين المللي را به رسميت مي شناسد.
پيش تر 'محمود عباس' رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با متهم كردن آمريكا و رژيم صهيونيستي به نقض تعهدات و توافقاتشان با فلسطين، گفته بود: ماهم به اين توافق ها پايبند نخواهيم بود.
بيست و نهمين نشست شوراي مركزي فلسطين 24 مردادماه سال جاري در شهر رام الله برگزار شده بود.
شبك**9365**1392
۰ نفر