۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83084282
T T
۰ نفر
اشتغال عمده ترين درخواست مردم كهگيلويه و بويراحمد از سامد

ياسوج-ايرنا- معاون توسعه منابع انساني و اقتصادي استاندار كهگيلويه وبويراحمد كه امروز چهارشنبه از طريق سامانه نوين ارتباطي سامد (11) پاسخگوي درخواست هاي مختلف در مناطق مختلف استان بود عمده درخواست ها را مربوط به مساله اشتغال و بيكاري و دريافت تسهيلات بانكي اعلام كرد.

به گزارش ايرنا، جعفر گوهرگاني همچنين مسائل عمراني،اجتماعي، طرح‌هاي راكد سرمايه گذاري، مشكلات مربوط به ارائه تسهيلات بانكي به ويژه سخت گيري هاي بي مورد بانك ها و تضييع حقوق آنها توسط برخي دستگاه هاي اجرايي از ديگر موضوعات و درخواست‌هاي مطرح شده توسط مردم از اين سامانه الكترونيكي بود.
وي تصريح كرد: بدون شك پيگيري هاي لازم براي رفع مطالبات مردمي به فراخور درخواست‌ها و موضوعات مطرح شده توسط آنها به دستگاه‌ها و متوليان مربوطه انجام خواهد شد.
گوهرگاني اظهار داشت: دستگاه‌هاي مربوطه موظف‌اند تا حصول نتيجه نهايي مشكلات و مطالبات درخواستي را پيگيري كنند.
يكي از موضوعات مطرح شده مربوط به مشكل مردم منطقه تپه دمالي سروك شهرستان بويراحمد بود كه اين چالش هنوز و پس از گذشت بيش از 20 سال هنوز مرتفع نشده است.
220 قطعه زميني كه 20 سال قبل از طريق بنياد مسكن قرار بود به مردم اين منطقه واگذار شود كه اين مشكل به دملي چركين براي مردم و متوليان امر در شهرستان بويراحمد تبديل شده است.
گوهرگاني ابراز داشت: وضعيت زمين هاي واگذاري در اين منطقه بايد در اسرع وقت تعيين تكليف نهايي شوند و بنياد مسكن انقلاب اسلامي موظف به پاسخگويي و رفع اين چالش است.
مديركل بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: سامانه سامد فعاليت همه جانبه دارد و به طور متوسط ماهانه يكي از مديران استاني در مركز ارتباطات مردمي حضور مي‌يابد و به صورت تخصصي به درخواست‌هاي مختلف مردم پاسخ مي‌دهند.
محمود مؤمن نسب افزود: اين شبكه مورد استقبال بالاي مردم قرار گرفته و تاكنون 70 درصد از درخواست‌ها كه قابليت اجرا و بر اساس قانون و دستورالعمل‌ها را داشته پاسخ گرفته‌اند.
وي اظهار داشت: ماهانه بين 400 تا 500 مورد تماس مردمي از طريق شبكه سامد برقرار مي‌شود.
مومن نسب يادآور شد: ظرف مدت كمتر از 20 روز به اين درخواست‌ها پاسخ داده مي‌شود و از طريق پيامك و تماس تلفني فرد متقاضي در جريان روند پيگيري و فرآيند درخواست خود قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه براي ترويج فرهنگ پاسخگويي از طريق سامانه سامد نيازمند همكاري بيش از پيش رسانه‌ها هستيم، گفت: مسئولان و مديران اجرايي در دستگاه‌هاي مختلف اعم از اجرايي، امنيتي، قضايي و خدماتي مي‌توانند با حضور در اين مركز پاسخگوي مستقيم درخواست‌ها، مشكلات و مطالبات مردمي در حوزه‌هاي گوناگون باشند.
مركز سامد به عنوان يك ساختار توانمند به طور عملي بستر وسيعي براي دريافت شكايت ها، انتقادها، پيشنهادها و ايده هاي مردمي و رسيدگي و پاسخگويي به آنها را با رعايت صرفه جويي در هزينه هاي زماني و مالي فراهم كرده است.
يكي از مجاري سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت (سامد) در كشور سامانه تلفني 111 است كه مردم در هر نقطه از استان مي توانند پيشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ايده ها، شكايت و درخواست هاي خود را با كارشناسان اين سامانه مطرح و پيگيري كنند.
هدف از راه اندازي اين سامانه افزايش مشاركت مردمي در نظارت همگاني و تقويت و تثبيت اعتماد مردم به دولت، افزايش رضايت مردم ازطريق ارتقا كيفيت پاسخگويي دستگاه ها و سازمان ها، تمركز زدايي در رسيدگي به مطالبات مردم، ايجاد هماهنگي، وحدت رويه و مديريت يكپارچه امور ارتباطات مردمي، افزايش سرعت در رسيدگي با بهره گيري از سيستم سامد و ضريب نفوذ الكترونيكي ارتباطات مردمي در كشور است.
3016/6110