۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83089848
T T
۰ نفر

393 وقف در گيلان به ثبت رسيد

۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83089848
393 وقف در گيلان به ثبت رسيد

رشت - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، 393 وقف در اين استان به ثبت رسيد كه هرچه به سال هاي اخير نزديك مي شويم، آمار وقف ها نيز افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام ستار عليزاده روز دوشنبه به مناسبت فرارسيدن دهه وقف در نشست خبري در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي گيلان، با بيان اين مطلب افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون نيز ، 15 وقف جديد در اين استان به ثبت رسيده است.
وي وقف را مظهر تقرب به خدا، از خود دور شدن، جوانمردي، مردانگي و رعايت عزت ديگران عنوان كرد و با بيان نقاط اشتراك بين وقف و شعار امسال با عنوان حمايت از كالاي ايراني گفت: كمك به رشد اقتصادي جامعه، توسعه، فرهنگ سازي و تاثيرگذاري بر اقتصاد مقاومتي و حمايت از دولت و حاكميت از جمله نقاط اشتراك بين وقف و شعار سال است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان گيلان با تاكيد بر ضرورت توجه به وقف و اهميت دادن به آن تصريح كرد: وقف در رفع بسياري از مشكلات جامعه كمك كننده است بنابراين بايستي از هر ظرفيتي براي ترويج فرهنگ وقف در جامعه بهره گرفت.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه كارهاي قابل توجهي در اوقاف اتفاق افتاده اگر چه معتقديم كه به همه اهداف نرسيده ايم، اظهار داشت: اوقاف و امور خيريه در همه مناسبت هاي مذهبي، فرهنگي، انقلابي و غيره از اركان اين فعاليت هاست.
حجت اسلام عليزاده با تشريح برنامه هاي اوقاف در بخش هاي مختلف از جمله طرح آرامش بهاري، اكمال دين نبوي ، بصيريت عاشورايي، نشاط معنوي و ... اضافه كرد: اين برنامه ها در مناسبت هاي مختلف در امام زادگان و بقاع متبركه گيلان برگزار مي شود و اكنون نيز طرح بصيرت عاشوايي در حال اجراست.
وي با بيان اين كه در يك سال اخير حدود چهار ميليون نفر از برنامه هاي فرهنگي اوقاف و امور خيريه گيلان بهره مند شدند، خاطر نشان كرد: در امام زادگان و بقاع متبركه استان با توجه به تاكيدات رهبري به دنبال تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي هستيم.
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان اضافه كرد: در اجراي امينانه نيات واقفان خيرانديش در سال جاري نيز حدود يك ميليارد و 400 ميليون تومان هزينه داشتيم و در اين مدت اقدامات مختلفي از جمله توزيع بسته هاي نوشت افزار بين 420 نفر از دانش آموزان نيازمند انجام شد.
دهه وقف از فردا (سه شنبه) آغاز مي شود.
بر اساس آخرين آمار، استان گيلان داراي افزون بر پنج هزار موقوفه و بيش از 900 بقعه متبركه است.
7286/2007