۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84908377
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۳ میلیارد تومان از محل اجرای نیات واقفان در گیلان هزینه شد

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در یک سال اخیر از دهه وقف پارسال تا کنون نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان از محل اجرای نیات واقفان در این استان هزینه شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ستار علیزاده روز دوشنبه در همایش استانی یاوران وقف در بقعه متبرکه فاطمه اخری (س) در رشت عنوان کرد: این مبالغ از محل نیات واقفان در بخش های مختلف از جمله روضه‌خوانی، تهیه بسته‌های لوازم التحریر (در طرح مهر تحصیلی) و کمک به آلام مستمندان هزینه شده‌است.  

وی با بیان اینکه در تهیه بسته‌های لوازم التحریر در قالب طرح مهر تحصیلی برای توزیع در بین دانش‌آموزان کم برخوردار ۳۱۷ میلیون تومان از محل نیات واقفان هزینه شده‌است، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون از محل نیات واقفان تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در برنامه بوده و همچنان هم هست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان کمک جهیزیه طی یک سال اخیر عنوان کرد: در حوزه قرآنی نیز برنامه‌های متنوعی برگزار شد که شرکت بیش از ۸۰۰ نفر در چهل و پنجمین دوره مسابقه‌های قرآن کریم و راهیابی ۲۲ نفر به رقابت‌های ملی از جمله فعالیت‌های این بخش است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این مدت برای بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی و املاک موقوفه سند مالکیت اخذ شد، اضافه کرد: مجموع پروژه های مسکونی، تجاری و اداری در دست اجرای اوقاف در گیلان سه هزار و ۸۷۵ مترمربع است که تا پایان سال برخی از آنها به پایان می رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در ۱۰ بقعه متبرکه استان خاطرنشان کرد: این طرح کشوری با رویکرد توانمندسازی و اشتغال خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت امامزادگان و موقوفات گیلان در حال اجراست که ۲۲۲ نفر در قالب این طرح مشغول فعالیت هستند.

در همایش استانی یاوران وقف در گیلان که با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد، ۴۰ نفر از خیرین، واقفان، خادمین، مدیران مراکز افق و هیات امناء امام‌زادگان تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha