۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۹:۴۹
کد خبر: 83096297
T T
۰ نفر

بانوی دوچرخه سوار ملی پوش: بیكارم

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۹:۴۹
کد خبر: 83096297
بانوی دوچرخه سوار ملی پوش: بیكارم

شیراز-ایرنا- بانوی دوچرخه سوار ملی پوش شیرازی گفت: با مدرك كارشناسی ارشد در رشته عمران، هنوز بیكارم و باید فكری برای دوران بعد از قهرمانی كه بسیار كوتاه است، بكنم.

فرانك پرتو آذر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براساس مصوبه هیات دولت در سال 95 ، قهرمانان و مدال آوران می توانند در ارگان های دولتی و نهادهای وابسته به دولت استخدام شوند اما هنوز موفق نشده ام شغلی برای آینده ام با این مصوبه دست و پا كنم.
وی اضافه كرد: تعدادی از ورزشكاران درجاهای مختلف مشغول به كار شدند حتی در شهرداری ها و از آنجا كه رشته تحصیلی من عمران است فكركنم بتوانم با آن قانون استخدامی در شهرداری شیراز مانند چندین ورزشكاردیگرمشغول به كارشوم.
بهترین دوچرخه سوار آسیا اظهارامیدواری كرد با پیگیری اداره كل ورزش و جوانان فارس و حمایت استاندار این استان شرایط استخدام قانونی او فراهم شود.
پرتوآذر درمورد پاره شدن زنجیر دوچرخه اش در بازی های آسیایی 2018 جاكارتا كه منجربه از دست رفتن قهرمانی او شد، گفت: نمی خواهم دوباره این اتفاق تلخ را به یاد بیاورم، واقعا بدشانس بودم كه این اتفاق رخ داد.
وی اضافه كرد: این اتفاق ممكن است برای هر قهرمانی در این رشته سخت رخ دهد همانگونه كه برای یك دوچرخه سوار قهرمان جهان اتقاق افتاد و نتوانست عنوانش را تكراركند.
وی اضافه كرد: دوچرخه ام در این رقابت ها كاملا استاندارد و حرفه ای بود و پاره شدن زنجیر ربطی به دوچرخه بد ندارد و دوچرخه ام را با نظر كارشناسان خارجی خریداری كردم و در این امر اداره كل ورزش و جوانان فارس هم كمك كرد كه سپاسگزارم.
این بانوی دوچرخه سوار شیرازی گفت: با بد شانسی مدال طلای بازی های آسیایی از دستم پرید اما همین كه مردم ، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بعد از این اتفاق برایم ارزش قایل شدند غم را از ذهنم دوركردم.
وی گفت: قرار شده مقام چهارم بازی های آسیایی جاكارتا با توجه به این اتقاق معادل مدال برنز برای پاداش قهرمانان محاسبه شود و امیدواریم این اتفاق بیفتد و مدیر كل ورزش و جوانان فارس پیگیراین موضوع است.
پرتو آذر بیان كرد: با حمایت اداره كل ورزش وجوانان فارس، استانداری فارس برای تجلیل از ورزشكاران آسیایی مقام چهارم را معادل مدال برنز محاسبه كردند كه جای تقدیر دارد.
وی در مورد برنامه آینده اش اظهار داشت: تیر ماه سال 98 رقابت های دوچرخه سواری آسیا در رشته كوهستان برای كسب سهمیه المپیك در كشور لبنان برگزار می شود و می خواهم با قدرت در این رقابت ها شركت كنم و با كسب سهمیه، نماینده بانوان آسیا در المپیك 20 20 ژاپن در این رشته سخت باشم.
پرتوآذر افزود: برای دست یابی به سهمیه المپیك نیاز دارم تا پیش از شروع این رقابت ها در چندین مسابقه مهم خارجی كه در رنكینگ ( رده بندی ) جهانی اثر زیادی دارد شركت كنم و به لحاظ تمرین كردن دغدغه نداشته باشم.
دارنده مدال برنز تور جهانی 2018 صربستان اضافه كرد: متاسفانه به دلیل مشكلات مالی، امسال نتوانستم در چند مسابقه مهم خارجی كه در رده بندی بهترین های آسیا و جهان اثر زیادی دارد، شركت كنم ازاین رو رده نخست آسیا را كه دو سال پشت سر هم كسب كردم از دست دادم و دوم شدم.
پرتو آذر ادامه داد: دوچرخه سواری هم رشته ای سخت است و هم رشته گران به ویژه در تهیه قطعات كه نیاز به پول زیادی دارد ومن هم توانایی این هزینه را كه بیكارهستم، ندارم و حامی مالی هم وجود ندارد كه بخواهم در رقابت هایی كه امتیاز آن در كسب سهمیه المپیك و رده بدی آسیا اثر زیادی دارد، شركت كنم.
وی گفت: در ایران در این رشته رقیبی ندارم كه در تمرین ها و مسابقات به چالش كشیده شوم از این رو نیاز است برای كسب سهمیه در مسابقات خارجی كه بهترین های این رشته در جهان هستند، شركت كنم.
این دوچرخه سوار ادامه داد: تمرین كردن به هرسختی هم باشد تا زمانی كه در یك مسابقه رسمی شركت نكنید، فایده ندارد و تمرین را باید برای انجام یك مسابقه مهم برنامه ریزی كنید.
پرتوآذر گفت: آنقدر ركاب می زنم تا زمانی كه به هدفم كه همانا قهرمانی جهان و المپیك است، دست یابم و در این راه نیاز به حمایت دارم تا به عنوان یك زن مسلمان بتوانم برای كشورم و مردمم مقام كسب كنم.
وی در مورد دوچرخه سواری فارس هم گفت: به هیچ عنوان زیر ساخت حرفه ای رشته كوهستان در این استان فراهم نیست و پیست هایی هم كه وجود دارد غیر استاندارد و كوچك است.
اوافزود: به دلیل نبودن همین زیر ساخت ها مجبورم در خیابان ها و جاده ها تمرین كنم كه این مهم نیاز به اسكورت دارد تا اتفاقی در جاده رخ ندهد كه من از این امكان محروم هستم.
این قهرمان دوچرخه سواری ادامه داد: روی فرهنگ دو چرخه سواری در كشور به ویژه در شیراز به خوبی كار نشده و همین امر سبب شد كه هفته گذشته در یكی از خیابان های شیرازتصادف كنم.
پرتوآذر بیان داشت: دراین روز در حالی كه پشت چراغ قرمز در یكی از خیابان های شیراز توقف كرده بودم، یك خودرو از پشت محكم به من كوبید و خیلی خوش شانس بودم كه مصدومیت جدی و طولانی نبود و خدا را شاكرم كه می توانم دوباره تمرین كنم.
این دانشجوی كار شناسی ارشد، در مورد مشكلات بوجود آمده میان ورزشكاران و دست اندركاران این رشته در فارس نیز گفت: مشكلات وجود دارد و نمی خواهم در حالی كه نیاز به تمركز برای كسب سهمیه المپیك دارم، وارد حاشیه شوم.
وی اضافه كرد: برای این مشكل راه حل وجود و اداره كل ورزش و جوانان هم پیگیر این موضوع است وهمه باید بكوشیم این رشته را درفارس كه ظرفیت های قهرمانی زیادی دارد به اوج برسانیم و ورزشكاران بی شماری هم در رده آقایان و هم بانوان پرورش دهیم.
پرتو آذر گفت: همه چیز پول نیست و آنچه كه بیشتر نیاز یك ورزشكار است حمایت های معنوی است كه اثرات بیشتری از پول دارد.
این ورزشكارشیرازی رشته دو چرخه سواری را از 10 سالگی شروع كرد اما به دلیل وجود برخی محدودیت ها این رشته را كنار گذاشت و به تحصیلات خود ادامه داد و در سن 19 سالگی مجددا این رشته را به صورت حرفه ای آغاز كرد و در سال 93 به عضویت تیم ملی دوچرخه سواری ایران در رشته كوهستان درآمد.
پرتو آذر سال های 2017 و 2018 در ارزیایی فدراسیون دوچرخه سواری جهان در قاره آسیا در رده نخست رده بندی رشته كوهستان ایستاد.
وی مدال برنز رقابت های دوچرخه سواری جهانی 2018 صربستان را در كارنامه دارد و در بازی های آسیایی 2018 جاكارتا در حالی كه امید زیادی برای كسب قهرمانی داشت زنجیر دوچرخه اش پاره شد و به مقام چهارم آسیا بسنده كرد.
كراس كانتری از رشته های دوچرخه سواری در كوهستان است كه با دوچرخه های مخصوص در مسیرهای پُر فراز و نشیب و صخره ای به مسافت پنج تا 9كیلومتر برگزار می شود.
7368 / 1876