۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۱۰
کد خبر: 83099929
T T
۰ نفر

خيز نمايشگاه كتاب كامياران براي تحقق شعار سال

۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۱۰
کد خبر: 83099929
خيز نمايشگاه كتاب كامياران براي تحقق شعار سال

سنندج - ايرنا - اولين نمايشگاه كتاب كامياران در حالي گشايش يافت كه مسئولان برگزاري، بزرگترين هدف خود را از برپايي نمايشگاه تحقق شعار سال (حمايت از توليد كالاي داخلي) اعلام كردند.

به گزارش ايرنا، اين نمايشگاه روز چهارشنبه در محل فرهنگ سراي كامياران و در راستاي حمايت از كالاي داخلي با حضور فرماندار، مسئولان شهرستاني و دوستداران كتاب بر پا شد.
در راستاي تحقق شعار سال اين نمايشگاه با حضور ناشر استاني (آميار) به مدت يك هفته از 23 تا 30 آبان در اين محل داير است.
فرماندار كامياران در آيين افتتاح نمايشگاه گفت: نهادينه نشدن فرهنگ كتاب و كتابخواني در جامعه موجب گريبان گير شدن جامعه با آسيب هاي كه در فضاي مجازي در كمين جوانان است، مي شود.
مسعود الماسي تمام نهادهاي فرهنگي را در مقابل اين امر مهم مسئول دانست و افزود: آموزش و پرورش و داشنگاه ها به دليل اهميت جامعه هدفي كه دارند بيشترين سهم از اين مهم را بر عهده دارند.
وي با اشاره به اينكه جامعه كنوني نيازمند خود انتقادي است، اظهار داشت: اين امر امكان پذير نيست مگر اينكه با قدم گذاشتن در مسير اصلاحات فرهنگي كتاب ها را ميزبان خانه ها كنيم.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كامياران نيز در سخناني گفت: اين نمايشگاه با 5 هزار جلد كتاب در 150 عنوان در موضوع هاي ادبي، مذهبي، روانشناسي، تاريخي، كودك و نوجوانان داير شده است.
زبير حسين پناهي با اشاره به اينكه مهمترين هدف اين نمايشگاه حمايت از كالا و توليد كننده داخلي است، افزود: با همكاري ناشر استاني آميار و ارشاد اسلامي كامياران اين نمايشگاه برپا شده و كتاب هاي عرضه شده نيز با تخفيف 25 درصدي به دوستداران كتاب و مطالعه عرضه مي شود.
وي با بيان اينكه برپايي اين نمايشگاه ها نقش مهمي در ارتقاي سطح فرهنگ عمومي مردم و خانواده ها دارد، تاكيد كرد: اين نمايشگاه از امروز به مدت يك هفته از ساعت 8 صبح تا 18 شب ميزبان عموم علاقمندان است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كامياران با بيان اينكه كتاب تنها راه پرورش انديشه انسان است، يادآور شد: از ابتداي سال تاكنون اين اداره در راستاي فرهنگ كتابخواني بيش از 120 ميليون ريال كتاب به مناسبت هاي مختلف هديه داده است.
حسين پناهي گفت: اهداي كتاب، نشست هاي كتابخوان، تجليل از نويسندگان پيشكسوت وجوان، بازديد از كتابفروشي هاي سطح شهر و كتابخانه كانون هاي مساجد و كتابخانه زندان، به صدا درآمدن زنگ كتابخواني در مدارس، حضور كارشناسان حوزه كتاب در مدارس و نشست هم انديشي نويسندگان شهرستان با فرماندار از ديگر برنامه هاي اين شهرستان در هفته كتاب است.
به گزارش ايرنا، در شهرستان كامياران هشت كتابخانه عمومي وجود دارد كه از اين تعداد سه كتابخانه در شهر كامياران، يك كتابخانه در شهر موچش و چهار كتابخانه ديگر در روستاها فعاليت مي كنند.
آمار كتاب هاي موجود در هشت كتابخانه عمومي كامياران افزون بر 72 هزار جلد كتاب است.
كامياران در 65 كيلومتري جنوب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7349/9102