۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83102192
T T
۰ نفر

یك باب مغازه در شهرری وقف شد

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83102192
یك باب مغازه در شهرری وقف شد

شهرری- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از وقف یك باب مغازه به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرری خبر داد.

حجت‌الاسلام مرتضی صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این وقف شامل مغازه ای به متراژ 25 متر مربع در منطقه نازی آباد تهران است كه توسط بانوی خیری در اداره اوقاف ری به ثبت رسید.
وی تصریح كرد: واقف در وقف نامه تنظیم شده نیت خود را صرف در آمد آن برای امور خیر در شهر ری از قبیل درمان بیماران بی بضاعت، تهیه جهیزیه برای دختران فقیر، اشتغال و ازدواج و مسكن (اجاره بها) فقرا مقرر نموده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ری افزود: یكی از كاركردهای مهم وقف، فقرزدایی از جامعه است و با گسترش فرهنگ وقف می توان میزان فقر و محرومیت را در جامعه كاهش داد چرا كه وقف یكی از راه های توزیع مجدد درآمد است.
وی اضافه كرد: باید موضوع وقف، آثار، بركات و كاركردهای زیبای آن با استفاده از ابزارهای نوین آموزشی ، فرهنگی و هنری وارد زندگی مردم شود.
به گزارش ایرنا، اداره اوقاف شهرستان ری 485 موقوفه با 10 هزار و 348 رقبات (املاك و مستغلات موقوفه ها) دارد كه درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت های افراد وقف كننده صرف امور عام المنفه می شود.
1970/6003
۰ نفر