۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱
کد خبر: 83102280
T T
۰ نفر

پيست اسكي توچال تهران بازگشايي شد

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱
کد خبر: 83102280
پيست اسكي توچال تهران بازگشايي شد

تهران- ايرنا- رئيس هيات اسكي استان تهران به بارش مناسب برف در ارتفاعات پايتخت اشاره كرد و گفت كه پيست اسكي توچال ازروز شنبه (26آبان) به صورت رسمي فعال شد.

مرتضي ساوه شمشكي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بارش هاي مناسب برف در هفته گذشته و شرايط مساعد جوي باعث شد كه علاقه مندان به ورزش اسكي بتوانند از امروز تمرينات خود را انجام دهند.
وي تصريح كرد: مسابقات ليگ اسكي باتوجه تقويم فدراسيون از ابتداي دي ماه به مدت سه ماه برگزار مي شود.
به گفته ساوه شمشكي ورزشكاران براي آمادگي بهتر در مسابقات اسكي صحرانوردي، آلپاين و اسنوبرد بين المللي در پيست توچال مراحل آماده سازي خود را زير نظر فدراسيون انجام خواهند داد.
رئيس هيات اسكي استان تهران افزود: مجموعه تله كابين توچال از 19آبان ماه داير بوده كه پيست اسكي آن رسما از امروز آغاز به كار كرد.
ساوه شمشكي با اشاره به اينكه با بارش متعدد برف تا ماه آينده شرايط استاندارد اسكي در پيست هاي شمشك و دربندسر فراهم خواهد شد گفت: به علت ناكافي بودن برف در پيست آبعلي، مسابقات در آن محل برگزار نمي شود.
تله‌كابين توچال در پايان خيابان ولنجك، مجموعه بام تهران و در ۳ كيلومتري ميدان تجريش در منطقه شميرانات واقع شده‌است.
تله كابين توچال به عنوان يكي از طولاني‌ترين خطوط تله كابين در دنيا از سال ۱۳۵۷ تا كنون فعال است كه با ۷۵۰۰ متر طول، طولاني‌ترين خط تله كابين در دنيا به حساب آمده كه پيوسته مسير صعود به قله توچال را به بهترين شكل از تهران فراهم مي كند.
استان تهران داراي چهار پيست اسكي توچال، دربندسر، آبعلي و شمشك بوده كه بيش از يكهزار ورزشكار زن و مرد تهراني به صورت سازمان يافته در آنها فعاليت دارند.
تهرام/7247/ 1539
۰ نفر