۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83110908
T T
۰ نفر

14 غرفه برتر نمايشگاه صنايع دستي يزد معرفي شد

۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83110908
14 غرفه برتر نمايشگاه صنايع دستي يزد معرفي شد

يزد - ايرنا - معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد گفت: 14 غرفه برتر از 208 غرفه شركت كننده در 2 بخش بازرگاني و تخصصي يازدهمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي و دومين نمايشگاه تخصصي زيلو، حصير و زيراندازهاي سنتي استان معرفي شد.

به گزارش روز شنبه اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد، محمدرضا دهقان مهرجردي افزود: در بخش تخصصي ، غرفه كپوبافي خوزستان به هنرمندي اختر رسول منش به دليل فروش و اصالت محصول و غرفه زيلو بافي يزد به هنرمندي محمد مظفري زاده يزدي در زمينه طراحي محصول به دليل طراحي جديد دستگاه زيلوبافي و نصب گوشواره كش بر روي دستگاه برتر شناخته شدند.
وي، غرفه زيلوبافي يزد به هنرمندي ميثم عارف و غرفه زيلوبافي ميبد به هنرمندي محمدعلي غني پور در زمينه فروش، اجراي زنده، نوآوري در توليدات و چيدمان غرفه را به عنوان غرفه هاي برتر بخش تخصصي معرفي كرد.
دهقان مهرجردي اظهار داشت: در بخش بازرگاني، غرفه تراش شيشه تهران به هنرمندي محمد جواد بني جواد به لحاظ فروش در گروه آبگينه و غرفه سفال نقش برجسته يزد به هنرمندي عهديه نصيري فرد به لحاظ فروش در گروه كاشي سنتي، سفال و سراميك، عنوان غرفه برتر را از آن خود كردند.
اين مسئول افزود: غرفه احجام سنگي خراسان رضوي به هنرمندي حسن عطاريان شانديز به لحاظ خلاقيت، نوآوري و توليد محصولات سنگي، غرفه كاربافي يزد به هنرمندي علي حاجي حسيني به لحاظ طراحي، نوآوري در ساخت دستگاه هاي كاربافي و فروش نيز در بخش بازرگاني برتر شدند.
وي ادامه داد: در اين بخش، غرفه قلمكار نقاشي اصفهان به هنرمندي محمدعلي چيت ساز به لحاظ نوآوري و خلاقيت در محصولات و فروش در گروه چاپ هاي سنتي، غرفه سنگتراشي خراسان رضوي به هنرمندي حسين سالاريان كبير به لحاظ فروش در گروه صنايع دستي سنگي و غرفه قلم زني روي مس يزد به هنرمندي حميدرضا ورشوي به لحاظ فروش و رضايت مشتري از كيفيت و قيمت مناسب نيز عنوان برتر را به خود اختصاص دادند.
وي اضافه كرد: همچنين غرفه فيروزه كوبي اصفهان به هنرمندي حامد كثيري به لحاظ فروش، غرفه دواتگري يزد به هنرمندي وحيد بابايي به لحاظ غرفه آرايي، چيدمان و فروش و غرفه نقاشي با انگشت به هنرمندي مهدي منتظران هنرمند توانخواه ويلچرنشين يزدي به لحاظ اجراي زنده از ديد بازديد كنندگان، حائز رتبه برتر شدند.
يازدهمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي و دومين نمايشگاه تخصصي زيلو، حصير و زيراندازهاي سنتي يزد 22 تا 26 آبان ماه با حضور هنرمنداني از سراسر كشور در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي اين استان برگزار شد.
استان يزد با داشتن 40 رشته صنايع‌دستي زنده و فعاليت افزون بر سه هزار هنرمند در اين بخش از جايگاه ممتازي در اين حوزه برخوردار است.
7532/ 2047/