۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۷
کد خبر: 83111029
T T
۰ نفر
امدادگران زنجاني سه كوهنورد ابهري را نجات دادند

زنجان - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر استان زنجان گفت: سه كوهنورد ابهري كه عصر جمعه در ارتفاعات قشلاق باباخاني اين شهرستان، مسير خود را گم كرده بودند، توسط نجات گران هلال احمر ابهر نجات يافتند.

شهرام ميرزايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين سه كوهنورد كه قصد پياده روي در ارتفاعات قشلاق باباخاني ابهر را داشتند به تدريج و پس از طي كردن مسير در وهله اول با مه آلودگي و سپس با كولاك و وضعيت نامساعد جوي مواجه شدند.
وي اظهار داشت: بلافاصله با دريافت خبر توسط مركز كنترل و هماهنگي عمليات جمعيت هلال احمر استان زنجان يك تيم عملياتي امداد كوهستان جمعيت ابهر، مسئوليت رسيدگي به اين عمليات را بر عهده گرفت.
اين مسئول ادامه داد: تيم امداد كوهستان از طريق نقشه هاي ماهواره اي و موقعيت يابي گمشدگان، تلاش هاي خود را براي جستجو آغاز كرد كه اين مهم به نتيجه رسيد.
ميرزايي افزود: بر اين اساس نيروهاي عملياتي ساعت 16:10جمعه 2 آذر به منطقه اعزام شدند در نهايت پس از 6 ساعت عمليات جستجو سه كوهنورد را در سلامت كامل يافتند و به پايين ارتفاعات منتقل كردند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: اين چهارمين حادثه امداد رساني كوهنوردان زنجان است كه متاسفانه به دليل ارزيابي نكردن شرايط جوي قبل از اعزام و ناآگاهي از مسير پيش رو به مشكلاتي از اين دست دچار مي شوند.
وي يادآوري كرد: اين جمعيت بارها به هيات هاي كوهنوردي توصيه كرده است برنامه هاي خود را بري صعود به ارتفاعات و مناطق ديگر استان اعلام كنند تا در صورت نياز امداد رساني بهنگام انجام و از وقوع حوادث ناگوار جلوگيري شود.
اين مسئول، به كوهنوردان تاكيد كرد، با توجه به سرد شدن هوا وضعيت جوي را در صعودها و پياده روي هاي خود بيش از گذشته مورد توجه قرار دهند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان كرد: با توجه به كاهش دما، بارش برف و كولاك و يخبندان بويژه در مناطق كوهستاني و اختلال در رفت وآمد خودروها نيروهاي امدادي در پايگاه هاي مختلف جمعيت هلال احمر اين استان در آماده باش كامل هستند.
وي يادآوري كرد: به همين منظور تيم هاي امداد و نجات، كوهستان و سيلاب براي هرگونه حوادث احتمالي و كمك به آسيب ديدگان در پايگاه هاي استان زنجان مستقر هستند.
ميرزايي، از عموم مردم خواست درصورت نياز امدادي با سامانه 112 تماس حاصل كنند.
به گزارش ايرنا، منطقه ارتفاعات قشلاق باباخاني در 30كيلومتري جاده ابهر- قيدار ، و كيلومتر 10جاده روستاي چشين واقع شده است.
عوامل جمعيت هلال احمر استان، خرداد امسال نيز كوهنورد حادثه ديده را در حوالي سد كرد آباد شهرستان طارم كه از ناحيه ستون فقرات و مغز دچار آسيب شده بود، نجات داده و به بيمارستان منتقل كردند.
فروردين امسال نيز كوهنورد حادثه ديده در ارتفاعات طارم اين استان پس از هفت ساعت تلاش جمعيت هلال احمر نجات يافت و مصدوم توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شد.
بهمن سال گذشته نيز 15 كوهنورد زنجاني در ارتفاعات روستاي وليدر شهرستان طارم، مسير خود را گم كردند كه متاسفانه يك نفر از آنها بر اثر سقوط سنگ و برخورد آن به ناحيه سر جان خود را از دست داد.
9646/6085