۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۴
کد خبر: 83111106
T T
۰ نفر
نمايش كارگردان مينابي به جشنواره لاله هاي سرخ انديمشك راه يافت

بندرعباس- ايرنا- رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ميناب گفت: نمايش«آقاي قاضي صدايم را مي شنويد؟» به كارگرداني حسن سبحاني مينابي به جشنواره لاله هاي سرخ انديمشك راه يافت.

به گزارش ايرنا، رضا اوژند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين نمايش به نويسندگي آقاي مرتضي شاه كرم و كارگرداني حسن سبحاني مينابي با موضوع دفاع مقدس است.
وي بيان داشت: در اين نمايش «قاسم» بازمانده جنگ ايران و عراق است كه در يك دادگاه خودش را محاكمه مي كند و خاطرات و اتفاقات از زمان جنگ تحميلي، مورد قضاوت و داوري قرار مي گيرد.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ميناب گفت: طبق گفته هاي سبحاني كارگردان اين نمايش، در اجراي اين اثر نمايشي آيين ها و خرده فرهنگ هاي جنوب كشور را مورد استفاده قرار گرفته است.
اوژند ادامه داد: درحقيقت اين نمايش اثري آييني است كه موسيقي يكي از ركن هاي اساسي آن است.
وي ابزار داشت: در اجرا تنها يك بازيگر در صحنه ديالوگ مي گويد و بقيه بازيگران با سازهاي آييني و جنوبي كه در دست دارند حرفشان را بيان مي كنند.
به گفته رييس اداره ارشاد ميناب، جشنواره لاله هاي سرخ انديمشك از ششم تا نهم آذرماه امسال با حضور گروه هاي نمايشي از استان هاي خوزستان، اراك، كرمانشاه، يزد،البرز، مشهد، قزوين، لرستان و هرمزگان به ميزباني شهر انديمشك برگزار مي شود.
9887 /6048