۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83113992
T T
۰ نفر

افزايش مراكز سيار كانون پرورش فكري ضروري است

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83113992
افزايش مراكز سيار كانون پرورش فكري ضروري است

مشهد- ايرنا- مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان رضوي گفت: افزايش مراكز سيار كانون پرورش فكري كودكان از نيازهاي كنوني براي افزايش خدمات به كودكان و نوجوانان است.

رضا قنبرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون هشت مركز سيار كانون پرورش فكري در سطح خراسان رضوي فعاليت دارند كه به كودكان و نوجوانان در روستاها و مناطق حاشيه شهرها خدمات ارائه مي دهند.
وي ادامه داد: فعاليت مراكز سيار مورد استقبال فراوان كودكان و نوجوانان است. اين مراكز در قالب خودروهاي ميني بوس با همه تجهيزات كتابخانه اي و آموزشي مي توانند در توسعه خدمات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تاثير بسزايي داشته باشند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان رضوي گفت: هر مركز سيار 20 روستا را زير پوشش دارد و به كودكان و نواجوانان آن محدوده خدمات آموزشي، كتاب، قصه گويي و موارد مشابه ارائه مي دهد. علاوه بر اين دو مركز پستي نيز در خراسان رضوي فعاليت دارند كه از طريق آنها به هزينه كانون براي كودكان متقاضي كتاب ارسال مي شود.
وي افزود: ارسال كتاب به فوريت براي كودكان و نوجوانان انجام مي شود و اصراري هم براي بازگرداندن كتاب نداريم زيرا معتقديم ترويج فرهنگ كتابخواني و علاقه مندي به كتاب در ميان كودكان اهميت بسياري دارد.
قنبرزاده ادامه داد: 43 مركز كانون پرورش فكري كودكان شامل 33 مركز ثابت در سطح خراسان رضوي فعاليت دارند. 9 مركز از اين تعداد در مشهد و بقيه در 21 شهرستان استان داير هستند. همچنين 32 فعاليت فرهنگي بعد از كتابخواني در مراكز كانون انجام مي شود.
وي جامعه هدف كانون پرورش فكري را گروه سني شش تا 18 سال اعلام و بيان كرد: با توجه به اينكه امكان پوشش همه دانش آموزان را نداريم، فعاليت مراكز پستي و سيار مي تواند سطح پوشش گسترده تري از كودكان و نوجوانان را به دست دهد.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان رضوي گفت: در كنار فعاليت 43 مركز، يك مركز مكاتبه اي نيز در اين استان فعاليت دارد كه به صورت ويژه براي نوجواناني كه استعداد ادبي، نويسندگي و شعر دارند خدمات دهي مي كند تا اين طيف آثار خود را به مركز ارسال نموده و از اين طريق آموزشهاي لازم را فرا گيرند.
7496/1858