به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا و به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، بر اساس آخرین نظرسنجی كه در آبان 1397 با نمونه آماری 414 نفر از افراد 15 سال و بالاتر ساكن تهران اجرا شده است 31/2 درصد پاسخگویان بیشتر فیلمهای سینمایی ایرانی و 8/11 درصد بیشتر فیلمهای سینمایی خارجی را از طریق رسانه ملی تماشا میكنند.
4/18 درصد از مخاطبان گفتهاند ایرانی یا خارجی بودن فیلم برایشان فرقی نمیكند و 86/38 درصد نیز علاقه چندانی به تماشای فیلمهای سینمایی نداشته اند.
70 درصد كسانی كه گفتهاند بیننده فیلمهای سینمایی هستند، بیشتر از شبكههای سیما برای تماشای فیلم استفاده میكنند. شبكههای ماهوارهای دانلود از سایتهای اینترنتی و تهیه DVD از فروشگاه ها و سوپرماركت ها با اختلاف زیاد در اولویت های بعدی تامین فیلم های سینمایی بینندگان به شمار میروند.
درباره میزان استفاده از وسایل مختلف برای تماشای فیلم های سینمایی 9/81 درصد بینندگان، بیشتر از طریق دستگاه تلویزیون فیلم تماشا میكنند. دستگاه موبایل با 8/11و انواع پلیرها با 11 درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
بیشتر بینندگان فیلم های سینمایی را از شبكه سه سیما تماشا می كنند و شبكههای نمایش و آیفیلم از این نظر در مراتب بعدی قرار دارند.
درباره میزان رضایت بینندگان از وضعیت اطلاع رسانی درباره زمان پخش فیلمهای سینمایی از شبكههای مختلف، 8/43درصد از بینندگان در حد خیلی زیاد یا زیاد و 8/44 درصد در حد كم یا خیلی كم رضایت دارند. 4/10 درصد نیز اصلا رضایت نداشتهاند.
در این میان فیلمهای خانوادگی، اكشن و كمدی و طنز علاقهمندان بیشتری داشته اند.
تكراری بودن مهمترین انتقاد بینندگان به فیلمهای سینمایی ایرانی پخش شده از شبكههای سیما بوده است.
همچنین نتایج نشان میدهد كه بیشتر بینندگان در ساعت های 21 تا 22 و 22 تا 23 فیلمهای سینمایی را تماشا می كنند.
9/29 درصد از بینندگان، بیشتر در روزهای تعطیل و 2/12 درصد در روزهای عادی فیلم سینمایی تماشا میكنند و برای 9/57 درصد بینندگان هم این موضوع فرقی ندارد.
2/52 درصد مردم گفته اند در طول یك سال اصلا به سینما نمیروند.
فراهنگ ** خ.ع ** 1418
مركز تحقیقات صدا و سیما اعلام كرد:
مخاطبان از تكراری بودن برنامه ها انتقاد دارند
۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
کد خبر:
83115911
تهران- ایرنا- مركز تحقیقات صداوسیما نتایج آخرین نظرسنجی از مردم تهران درباره فیلمهای سینمایی را اعلام كرد.دراین نظر سنجی اعلام شده است كه مخاطبان از تكراری بودن برنامه ها انتقاد دارند.