۹ آذر ۱۳۹۷، ۸:۴۵
کد خبر: 83117469
T T
۰ نفر

چهارمحال و بختياري قطب داوري فوتبال

۹ آذر ۱۳۹۷، ۸:۴۵
کد خبر: 83117469
چهارمحال و بختياري قطب داوري فوتبال

شهركرد - ايرنا- چند سالي است كه در نام چهارمحال و بختياري گاهي در ليگ هاي فوتبال به ويژه ليگ برتر و دسته يك از سوي گزارشگران فوتبال شنيده مي شود.

اين نام بردن از چهارمحال و بختياري نه به خاطر 5 بازيكن اين استان در ليگ هاي برتر و دسته يك است، بلكه به دليل نام داوراني است كه در فوتبال ايران و آسيا شناخته شده اند.
در ليگ برتر فوتبال 10 استان به عنوان مناطق داور خير كشور مطرح است كه يكي از اصلي ترين اين استانها ، چهارمحال و بختياري است.
در اين بين چهارمحال و بختياري با وجود اينكه مانند استانهاي ديگر از زيرساخت هاي فوتبالي برخوردار نيست اما بخش عمده اي از داوران اين استان در ليگ هاي مختلف قضاوت مي كنند.
شايد يكي از مهمترين اركان فوتبال مساله داوري باشد و با توجه به رقابت هاي تنگاتنگ در ليگ ها به ويژه ليگ برتر ، داوري فوتبال از اهميت بسيار بالايي برخوردار باشد.
گاهي اعتراض سرمربيان به داوران باعث مي شود فوتبالدوستان نيز نسبت به داوري حساسيت داشته باشند از اين رو سخت ترين بخش فوتبال مساله داوري است.
با اين اوصاف داوران چهارمحال و بختياري در اين فصل عملكرد مطلوبي از خود به نمايش گذاشته اند و در ديدارهاي حساس موفق به ثبت كارنامه موفق شده اند.
رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران از چهارمحال و بختياري به عنوان يكي از قطب هاي داوري فوتبال كشور نام مي برد و مي گويد: استعداد اين استان در داوري مطلوب است.
فريدون اصفهانيان روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين استان در چهار دهه اخير در سطح ليگ هاي مختلف فوتبال ايران داوران توانمندي را به ورزش كشور معرفي كرده است.
به گفته وي، در گذشته داوراني مانند حسين حيدريان، يدالله جهانبازي، باغبان، شمس، سعيد زارع و در زمان كنوني داوراني و كمك داوراني مانند موعود بنيادي فرد، قهرمان نجفي و براتعلي مولوي و داوران ديگر، در ليگ هاي مختلف فوتبال ايران قضاوت كرده اند.
اصفهانيان يادآور شد: با توجه به جوانگرايي هيات فوتبال چهارمحال و بختياري در بخش داوري اميد است اين استان در زمينه داوري فوتبال در آينده نيز مانند زمان حال داوراني را به ورزش كشور معرفي كند.
به گزارش ايرنا، اكنون موعود بنيادي فر به عنوان داور برگزيده (اليت ) برخي از مسابقات بين المللي و آسيايي را قضاوت مي كند.
2097