۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶
کد خبر: 83118541
T T
۰ نفر
مسابقات قرآن مدهامتان 30 آذر در كردستان برگزار مي شود

سنندج - ايرنا - مسئول دبيرخانه هيات نظارت بر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كردستان از اعلام فراخوان سيزدهمين دوره مسابقات قرآن «مدهامّتان» خبر داد و گفت: مرحله استاني اين مسابقات از 30 آذر تا 15 اسفند امسال در سنندج برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، كامل گلباغي روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه ثبت نام اين جشنواره از 15 تا 30 آذر انجام مي شود، اظهار داشت: اين مسابقات در 2 گروه سني هفت تا 16 و 16 تا 30 سال و در 2 بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد.
وي اضافه كرد: رشته‌هاي حفظ كل و قرائت «تحقيق» براي گروه سني 16 تا 30 و رشته‌هاي قرائت «ترتيل»، حفظ جزء 30، اذان، قرائت تقليدي، نقاشي آيات و قرائت نماز براي گروه سني هفت تا 16 سال در نظر گرفته شده است.
مسئول دبيرخانه هيات نظارت بر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كردستان افزود: زمان برگزاري مرحله استاني اين مسابقات 30 آذر تا 15 اسفند است كه در پايان برگزيدگان مرحله استاني به مرحله كشوري اين مسابقات راه پيدا مي كنند.
وي يادآور شد: كشف و شناسايي استعدادهاي برتر قرآني فعال در كانون‌هاي مساجد در قالب ايجاد رقابت سالم، شناسايي و ارتقاي سطح اطلاعات عمومي و تخصصي نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعاليت‌هاي قرآني و ترغيب و تشويق مديران كانون‌ها به كشف استعدادهاي محلي و منطقه‌اي فعال قرآني از جمله اهداف برگزاري اين مسابقات است.
گلباغي از ديگر اهداف برگزاري اين مسابقات را استفاده از ظرفيت دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي و قرآني جهت تقويت بخش فعاليت‌هاي قرآني در كانون‌هاي مساجد و آشنايي بيش از پيش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفيت‌هاي قرآني موجود در كانون‌هاي مساجد، استفاده از ظرفيت دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي و قرآني در راستاي تقويت بخشي فعاليت‌هاي قرآني در كانون‌هاي مساجد اعلام كرد.
مسئول دبيرخانه هيات نظارت بر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كردستان گفت: علاقه مندان به شركت در اين دوره از مسابقات مي توانند با مراجعه به سايت www.modhammatan.com نسبت به ثبت نام و همچنين كسب اطلاعات بيشتر از نحوه مسابقات اقدام كنند.
ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در راستاي نشر، ترويج معارف قرآني، استفاده از ابرازهاي فرهنگي و هنري براي جذب و ترغيب حضور و شركت بيشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعاليت‌هاي قرآني مساجد، سيزدهمين دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» را برگزار مي‌كند.
مرحله كشوري سيزدهمين دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» به ميزباني دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان خراسان رضوي برگزار مي‌شود.
9936/9102