۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰
کد خبر: 83118569
T T
۰ نفر
پروژه هاي بازآفريني شهري مراكزشهرستان هاي فارس دراولويت باشد

شيراز- ايرنا- سرپرست استانداري فارس گفت: اجراي پروژه هاي برنامه بازآفريني شهري مراكز شهرستان هاي استان در اولويت قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، يدالله رحماني شنبه در ستاد بازآفريني پايدار محدوده ها و محلات در شيراز افزود: يكي از نواقص سيستم برنامه نويسي اين بوده كه همواره خواسته ايم در هر برنامه همه مشكلات را با هم حل كنيم و اين باعث شده كه نتوانيم هيچ يك از كارها را به شكل كامل به سرانجام برسانيم.
او ادامه داد: بنابراين بايد اولويت اجرا و تخصيص اعتبارات را به پروژه هاي مهم دهيم و در كنار آن برنامه ساير شهرها را هم مصوب و در اولويت هاي بعد نسبت به اجراي آنها اقدام كنيم.
وي، مساحت بافت فرسوده استان فارس را چهار هزار هكتار بيان كرد و گفت: يك هزار و 800 هكتار كه 45 درصد بافت فرسوده استان را شامل مي شود در كلانشهر شيراز قرار دارد و در اين محدوده جمعيتي بالغ بر 350 هزار نفر ساكن هستند.
رحماني اضافه كرد: چارچوب برنامه جامع اقدام مشترك بازآفريني سال 97 استان فارس در شيراز و پنج شهر ديگر استان تهيه شده و با توجه به ابلاغ دستورالعمل جديد و تجزيه و تحليل كارشناسي، چارچوب اين بحث نيز بازنگري خواهد شد و مبناي اقدام هم بازنگري خواهد بود.
او اضافه كرد: انتظار است كه طرح مسكن اميد كه هم اينك عمليات اجرايي آن فقط در شهر لار آغاز شده، برنامه زمان بندي اجراي آن در ساير شهرهاي استان نيز تهيه شود.
وي گفت: در تامين و تخصيص اعتبارات و پرداخت تسهيلات به پروژه هاي طرح مسكن اميد، اولويت با پروژه هايي باشد كه پيشرفت فيزيكي بيشتري دارند.
رحماني افزود: دستگاه هاي اجرايي همچنين ظرفيت تخصيص 30 درصد اعتبارات خود به اجراي طرح هاي بازآفريني شهري را نيز به كار گيرند و در هر جلسه گزارشي از ميزان اعتباري را كه به اين امر اختصاص داده اند ارائه دهند.
6122 /1876