۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
کد خبر: 83118893
T T
۰ نفر

عبور كاشی اصفهان از بحران كارگری

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
کد خبر: 83118893
عبور كاشی اصفهان از بحران كارگری

اصفهان- ایرنا - واحد تولیدی كاشی اصفهان با قدمتی افزون بر 40 سال فعالیت و در فاصله ای كمتر از 2 سال پس از بحران حاد كارگری و مالی به آرامی به عرصه تولید بازگشته است.

خبرهای بحران و تجمع های پی در پی كارگران این واحد صنعتی در جاده اصفهان به نجف آباد هنوز در آرشیو رسانه ها كهنه نشده و یاد آور روزهایی است كه این واحد تولیدی قدیمی در اصفهان رو به خاموشی ابدی بود ولی برخی تلاش ها باعث شد تا از بحران عبور كند.
رئیس اداره تعاون كارو رفاه اجتماعی در این باره به ایرنا گفت :با تلاش مدیریت جدید و با همكاری كارگران و مسئولان اجرائی و قضائی شهرستان نجف آباد خط تولید این كارخانه فعال شده است.
محمد مغزی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود : كارخانه كاشی اصفهان بیش از پنج سال دچار بحران مدیریتی و تولید شده بود كه دراین مدت بارها كارگران با اجتماع در برابر كارخانه ، فرمانداری و استانداری اصفهان خواستار حل مشكلات كارخانه ودریافت حقوق و مزایای خود بودند.
وی گفت: كاشی اصفهان با همكاری مسئولان استان، شهرستان نجف آباد و همت كارگران و تلاش و برنامه های مدیریت جدید، می تواند به جایگاه اصلی خود برگردد.
مدیرعامل كارخانه كاشی اصفهان نیز درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خطوط تولید این كارخانه پس از ساماندهی با تولید روزانه 6 هزار مترمربع كاشی دیواری با مساعدت وكمك مسئولان قضائی و اجرائی استان و شهرستان و همكاری كارگران، به چرخه تولید برگشته است.
علیرضا احمدی با بیان این كه معوقه های این واحد تولیدی طبق توافق انجام شده درچهار قسط پرداخت خواهد شد افزود: قسط اول آن پرداخت شده و حقوق كاركنان نیز به روز پرداخت می شود.
وی اظهار داشت :برای فعال شدن این واحد تولیدی درمدیریت جدید از نیروهای متخصص ، با تجربه و توانمند استفاده شده است.
احمدی گفت: مطالبات معوقه كارگران این كارخانه با توافق انجام شده به مرور زمان با افزایش تولید و فروش پرداخت خواهد شد.
وی افزود: این كارخانه با كمك مسئولان استان و شهرستان، مسئولان قضائی فعالیت خود را آغاز كرده و امیدواریم با رونق فعالیت ها، بدهی ادارات و ارگانهای خدماتی پرداخت شود.
مدیر عامل كاشی اصفهان افزود: توجه به نیازهای رفاهی، تفریحی، خدماتی و بهداشتی كاركنان از جمله بیمه تكمیلی، سلف سرویس و نیز بهبود محیط فضای سبز از برنامه های جدی این مدیریت است.
احمدی با بیان اینكه ساماندهی و راه اندازی كارخانه عملی شده است، افزود : امیدواریم مسئولان هم به تعهد خود در راستای تامین اعتبار مورد نیازعمل كنند.
كارخانه كاشی اصفهان در پی واگذاری به بخش خصوصی در سال 87 به تدریج با مشكل تولید و پرداخت حقوق كارگران مواجه شد.
این كارخانه درسال 1354 در زمینی به مساحت 300 هكتار و سه خط تولید كاشی دیواری فعالیت خود را شروع و به مرور زمان به 11خط افزایش یافت و سالانه بیش از میلیون متر مربع كاشی دیواری به فروش می رساند كه از سال 90 دچار بحران شد.
كارخانه كاشی اصفهان در20 كیلومتری غرب اصفهان درمحدوه شهر گلدشت قرار گرفته است.
غ ك / 7150 / 6022