۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 83121174
T T
۰ نفر

نهضت آگاهي از جرايم مجازي نياز روز جامعه است

۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۲
کد خبر: 83121174
نهضت آگاهي از جرايم مجازي نياز روز جامعه است

خمين - ايرنا - رئيس اداره تشخيص و پيگيري پليس فتاي نيروي انتظامي استان مركزي گفت: نهضت آگاهي از جرايم فضاي مجازي و تهديدهاي اين حوزه براي لايه هاي مردمي نياز روز جامعه است و مردم بايد با آسيب ها و مجازات هاي آن آشنا شوند.

به گزارش ايرنا، سروان « حامد راهزاني » روز دوشنبه در كارگاه آموزشي فضاي مجازي پاك در مجتمع فرهنگي بيت امام (ره) در خمين، افزود: نداشتن آگاهي نسبت به قوانين و خطرهاي فضاي مجازي باعث افزايش جرايم در اين فضا شده است.
وي، هتك حيثيت، نشر اكاذيب، توهين به مقدسات، ايجاد گروه يا كانال هاي غير مجاز و دسترسي غير مجاز به مشخصات و اطلاعات شخصي ديگران را جرايم شبكه هاي اجتماعي بيان كرد.
رئيس اداره تشخيص و پيگيري پليس فتاي نيروي انتظامي استان مركزي ادامه داد: آسيب ها و تهديدهاي شبكه هاي اجتماعي در حوزه هاي هاي سياسي، امنيتي، رواني، فرهنگي و خانوادگي است كه دامنه آنها در سايه كم توجهي و ناآگاهي روز به روز گسترده تر مي شود.
سروان راهزاني اظهار داشت: ارزيابي علمي خطرات شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي در قشرهاي مختلف جامعه به ويژه كودكان و نوجوانان و ارايه راهكارهاي موثر در مهار آن ضروري است.
وي تاكيد كرد: والدين به منظور كنترل فرزندان خود در استفاده از گوشي تلفن هوشمند، مدت زمان تعيين كنند و اجازه ندهند آنان با عضويت در شبكه هاي اجتماعي در دام شيادان اينترنتي بيفتند.
رئيس اداره تشخيص و پيگيري پليس فتاي نيروي انتظامي استان مركزي گفت: هدف شبكه هاي اجتماعي تقويت ارتباط افراد آشنا است اما كاربران براي آشنايي با افراد غريبه از اين شبكه ها استفاده مي كنند.
سروان راهزاني افزود: استفاده از برنامه هاي پيام رسان داخل كشور امن ترين فضا را براي كاربران فضاي مجازي ايجاد مي كند.
رئيس اداره تشخيص و پيگيري پليس فتاي نيروي انتظامي استان مركزي گفت: پيام رسان هاي داخلي با وجود داشتن نقص از نظر محتوا پاك و ايمن هستند.
سروان راهزاني توصيه كرد: كاربران زن به هيچ عنوان تصوير خود را با وجود حجاب در شبكه هاي اجتماعي و به ويژه بخش اطلاعات تلگرام قرار ندهند، زيرا شيادان اينترنتي با استفاده از شگردهاي مختلف و به سهولت آنان را طعمه قرار مي دهند.
وي اظهار داشت: اشاعه فحشا و افكار گروه هاي غيرديني، تفكرات فرقه ها و افكارضد اسلامي و ضد شيعي از جمله تهديدات فرهنگي در شبكه هاي اجتماعي است.
خمين واقع در جنوب استان مركزي داراي 105 هزار نفر جمعيت است.
9930/7277/6013/