۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۹
کد خبر: 83122879
T T
۰ نفر

رييس بنياد مستضعفان:

گرمي مغان آباد مي شود

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۹
کد خبر: 83122879
گرمي مغان آباد مي شود

اردبيل - ايرنا - رييس بنياد مستضعفان گفت: شهرستان گرمي مغان در استان اردبيل به عنوان هشتمين شهر كم برخوردار كشور در مسير پيشرفت و توسعه قرار مي گيرد.

محمد سعيدي كيا روز سه شنبه در جريان سفر به گرمي مغان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اولويت بنياد مستضعفان آباداني مناطق محروم با هماهنگي استانداران و بنياد علوي است و گرمي مغان به عنوان يكي از نقاط محروم استان اردبيل براي پيشرفت و آباداني انتخاب شده است.
وي اظهار داشت: با بهره گيري از مجموعه اطلاعاتي كه در استان اردبيل وجود دارد و با شناسايي نيازها و نارسايي ها پيشرفت منطقه گرمي مغان را با جديت دنبال خواهيم كرد.
او همچنين گفت: مهم ترين برنامه اوليه اجراي اين طرح ملي در منطقه شهرستان گرمي انتخاب مشاور براي مطالعات پايه و شناسايي چالش ها ، استعدادها و فرصت هاي منطقه براي اجراي برنامه توانمندسازي در روستاهاي شهرستان است.
وي اضافه كرد: اطلاع رساني به مردم و مسئولان در خصوص اهداف طرح آباداني و پيشرفت با رويكرد مشاركت مردم ، توسعه اشتغال و بهبود معيشت مردم روستايي، تامين تسهيلات طرح هاي اقتصادي و اشتغالزايي از طريق بانك سينا، عقد تفاهم نامه با دستگاه هاي مختلف براي ارجاع طرح نظير سازمان فني و حرفه اي و بنياد مسكن، شناسايي اولويت هاي فرهنگي ، اقتصادي و اجتماعي منطقه و ايجاد پايگاه راهبردي ، برنامه ريزي و مديريت طرح از ديگر گام هاي اجراي طرح آباداني و پيشرفت گرمي است.
شهرستان گرمي مغان در صد كيلومتري شمال اردبيل و در منطقه مرزي با جمهوري آذربايجان واقع است.
7110/6018