۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶
کد خبر: 83130935
T T
۰ نفر
مانور تمرين طرح اضطراري فرودگاه كرمانشاه برگزار شد

كرمانشاه - ايرنا - مانور تمرين كامل طرح اضطراري فرودگاه كرمانشاه روز سه شنبه با حضور مديركل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت فرودگاه هاي كشور و مسئولان فرودگاه كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ايرنا؛ مديركل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت فرودگاه هاي كشور از روند برگزاري و هماهنگي ايجاد شده در برگزاري تمرين كامل طرح اضطراري فرودگاه كرمانشاه ابراز رضايت كرد و گفت: هدف اصلي از برگزاري اين تمرين برقراري ارتباط موثر ميان واحدهاي فرودگاهي و نيز فرودگاه و ارگان هاي امداد و نجات استان براي كسب آمادگي كامل در زمان بحران بود.
فرشيد گليج با بيان اينكه در اين تمرين موتور هواپيماي فرضي آسيب ديد و مراحل اطفاي حريق و امداد و نجات بر اساس برنامه ريزي انجام شده كار خود را به درستي انجام دادند، افزود: حلقه امنيتي تشكيل شد و پليس و واحدهاي انتظامي نيز به محل آمدند، باند بسته شد و عوامل امداد و نجات فرودگاه از ظرفيت هوانيروز و هلال احمر براي تامين بالگردهاي مورد نياز استفاده كردند.
او گفت: با همكاري عوامل امداد و نجات فرودگاهي و ارگان هاي هلال احمر، اورژانس و پزشكي قانوني كدگذاري مجروحان و جانباختگان سانحه نيز انجام شد و در نهايت براساس سناريو نيروهاي سپاه حفاظت هواپيمايي، پليس فرودگاه، حراست و نماينده سازمان هواپيمايي كشوري به انتقال اموال، اسناد و مدارك به جا مانده از حادثه ديدگان پرداختند.
وي همچنين گفت: جلسه توجيهي نهايي با حضور ارزيابان شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران و سازمان هواپيمايي كشوري براي بررسي نقاط قوت و ضعف اين تمرين نيز برگزار شد.
گليج با ابراز رضايت از هماهنگي و همكاري انجام شده در برگزاري اين تمرين تاكيد كرد: اين تمرين براساس برنامه زمان بندي شده به خوبي پيش رفت، البته نقص هاي جزيي داشت كه خارج از حيطه مديريت فرودگاه بوده است.
مديركل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل همچنين با بيان اينكه فرايند 90 روزه تمرين كامل طرح اضطراري فرودگاه مشهد آغاز شده از برگزاري اين تمرين در اواخر دي ماه امسال خبر داد.
فرودگاه كرمانشاه به عنوان فرودگاه مركز منطقه غرب كشور در سال 1350 تاسيس شد و نقش بسزايي در جابجايي مسافران استان هاي غربي كشور را دارد.
كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت در مركزيت استان هاي كردستان، لرستان، ايلام و همدان قرار دارد.
3033/8066