۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83131742
T T
۰ نفر
شهرري در سالروز ميلاد حضرت عبدالعظيم (ع) سراسر شادي است

شهرري- ايرنا- قبله تهران و بارگاه ملكوتي عبدالعظيم (ع) همزمان با چهارم ربيع الثاني، زاد روز ولادت آن محدث والامقام غرق در شور و شادي شد.

به گزارش ايرنا، حرم منور حضرت عبدالعظيم(ع) در سالروز ولادت سيد الكريم غرق در نور شادي است و زائران از تهران و شهرهاي اطراف خود را به بارگاه منور رسانده ‌اند تا سالروز ولادت را جشن بگيرند.
مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت عبدالعظيم (ع) در آستان مقدس از 18 آذرماه آغاز و تا 24 آذرماه ادامه خواهد داشت و اين جشن ها امروز چهارشنبه مصادف با چهارم ربيع الثاني با شكوه خاصي در بارگاه ملكوتي آن محدث والامقام برگزار شد.
همچنين در روز ولادت آن حضرت نيز بعد از نماز ظهر و عصر، مراسم گراميداشت روز ولادت حضرت عبدالعظيم(ع) با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين ماندگاري و مديحه سرايي امير نعيمي در شبستان امام خميني(ره) برگزار مي شود.
آئين همخواني خدام آستان مقدس و اهتزاز پرچم مطهر حضرت عبدالعظيم(ع) در صحن اصلي از برنامه هاي اين جشن ها بود كه روز گذشته (20 آذرماه) كه به نشانه ايام بزرگداشت ميلاد حضرت عبدالعظيم حسني(ع) بر گنبد بارگاه منور آن حضرت برافراشته شد.
همچنين مراسم جشني نيز در شب ميلاد حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، شامگاه سه شنبه و هم زمان با شب چهارم ربيع الثاني، با حضور خيل عاشقان آل الله و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مصلاي بزرگ ري برگزار شد.
اين مراسم همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت توليت آستان مقدس آيت‌الله محمدي ري ‌شهري آغاز و در ادامه زيارت‌ نامه حضرت عبدالعظيم(ع) با نواي مداح اهل‌ بيت عصمت و طهارت(ع) حاج احمد زين العابدين فرد قرائت شد.
ارادتمندان اهل بيت (ع) نيز عشق و علاقه معنوي خود را با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) به نمايش گذاشتند.
به گزارش ايرنا، هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظيم(ع) از18 تا 24 آذرماه مصادف با اول تا هفتم ربيع الثاني، امسال با شكوهي خاص و خيل عظيم مشتاقان اين امامزاده واجب التعظيم در قبله تهران برگزار مي شود.
به همين مناسبت 88 عنوان برنامه مناسبتي شامل 60 برنامه تبليغاتي، 12 مراسم آييني مذهبي، 6 عنوان خدمات زائر و 10 عنوان برنامه رسانه اي در هفته بزرگداشت سيد الكريم(ع) در حرم و بخش هاي مختلف شهرستان ري برگزار مي شود.
ولادت با سعادت حضرت عبدالعظيم(ع) در چهارم ربيع الثاني سال 173 هجري قمري در شهر مقدس مدينه واقع شده است.
ايشان فرزند عبدالله بن علي، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبي(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت مي رسد.
حضرت عبدالعظيم(ع) در مدّت 79 سال عمر با بركت خود با دوران امامت چهار امام معصوم يعني امام موسي كاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقي(ع) و امام عليّ النّقي(ع) مقارن بوده و احاديث فراواني از آنان روايت كرده است.
منزلت حضرت عبدالعظيم(ع) به حدي است كه امام هادي(ع) به يكي از اهالي ري مي فرمايند: «اگر قبر عبدالعظيم(ع) را كه در نزد شماست زيارت مي كردي مانند كسي بودي كه امام حسين(ع) را در كربلا زيارت كرده است»
1970/6003
۰ نفر