۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83133367
T T
۰ نفر
مهارت كشت گیاهان دارویی به خوشه آموزشی  چهارمحال و بختیاری افزوده شد

شهركرد- ایرنا- سرپرست اداره كل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری گفت: مهارت كشت گیاهان دارویی با حمایت دولت دوازدهم از نیمه دوم سال جاری به خوشه آموزشی این استان افزوده شد.

قهرمان آماره روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بیش از 209 كارآموز نخستین بار در بخش كشاورزی با شركت در آموزش كشت گیاهان دارویی، آموزش های تخصصی را فرا می گیرند.
وی تصریح كرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با پدیده خشكسالی و با توجه به نیاز كم این محصول به آب و نیز خاك و توپوگرافی مناسب و نیروی كار فعال استان، آموزش این رشته در اولویت این اداره كل قرار گرفته است.
سرپرست اداره كل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری افزود: در این رشته مهارت آموزی، فرآیند آماده سازی، جمع‌ آوری، جداسازی، خشك كردن و بسته ‌بندی گیاهان دارویی بصورت تخصص آموزش داده می شود.
وی با اشاره به مشتری پسندی و ارز آوری محصولات مرغوب گیاهان دارویی این استان در منطقه خاورمیانه تصریح كرد: این استان محل رویش یكهزار و 400 گونه گیاه دارویی است كه از این تعداد 390 گونه گیاهی، دارویی و معطر انحصاری است.
آماره همچنین برگزاری كلاس آموزش كشت محصول پرسود زعفران در مراكز آموزشی استان را یادآور شد و تاكید كرد: آشنایی با جدیدترین روش های كاشت زعفران بویژه كشت گلخانه ای زعفران می تواند كشاورزان را برای اشتغالزایی و بالا بردن كیفیت كاشت و برداشت زعفران یاری دهد.
به گزارش ایرنا، هم اكنون 19 آموزشگاه دولتی فنی و حرفه ای ویژه خواهران و برادران و 164 آموزشگاه غیر دولتی در بخش های صنعت، خدمات، فرهنگ، هنر و كشاورزی چهارمحال و بختیاری فعال است.
6199/6021