۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83133907
T T
۰ نفر
باغداران جهرم، ليموشيرين را به صورت توافقي بفروشند

شيراز- ايرنا - فرماندار ويژه جهرم اعلام كرد: با توجه به فرار و نشيب قيمت ليموشيرين از اين پس باغداران جهرم مي توانند محصول خود را به قيمت توافقي با هماهنگي اداره جهاد كشاورزي بفروشند.

عليرضا صحراييان، جمعه در گفت وگو با ايرنا افزود: در جلسه‌اي با حضور مديركل تعاون روستايي استان فارس درباره خريد توافقي حمايتي ليموشيرين بحث و اين تصميم گرفته شد.
وي ادامه داد:قرار شد از محل اعتبارات اختصاصي وزارت جهاد كشاورزي در مورد خريدهاي توافقي حمايتي نسبت به خريد محصول ليموشيرين از باغ هاي جهرم از طريق تعاوني باغداران شهرستان به صورت حق‌العمل كاري و بازاريابي اقدام شود.
صحراييان افزود: پيگيري خريد تضميني خرما و ليمو در جهرم توسط سازمان تعاون روستايي كشور و وزارت جهاد كشاورزي از ديگر اقدامات انجام شده در اين زمينه بود.
برداشت ليمو شيرين از سطح 11هزار و 500 هكتار از باغ هاي شهرستان جهرم در مهر ماه آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان جهرم، پيشتر به ايرنا گفت: به طور متوسط ميزان برداشت ليمو شيرين از هر هكتار در اين شهرستان 56 تن است.
محمد رضا شهابي بيان كرد: در شهرستان جهرم 120مركز درجه بندي و بسته بندي (سورتينگ) محصولات وجود دارد و محصول ليموشيرين اين شهرستان نيز پس از انجام اين كار به بازارهاي هدف صادر و يا در سردخانه هاي اين منطقه ذخيره مي شود.
وي گفت: ليموشيرين اين شهرستان افزون بر عرضه به بازارهاي داخل استان فارس به استان‌هاي ديگر و كشورهاي همسايه نيز صادر مي‌شود.
به گفته شهابي، شهرستان جهرم با 11هزار و 500 هكتار باغ ليموشيرين يكي از مهمترين قطب‌هاي توليد اين محصول در كشور به شمار مي آيد.
شهرستان جهرم در 193 كيلومتري از جنوب شرق شيراز قرار دارد.
9910 / 1876